گفت‌وگو|

نماینده مجلس: سند تحول و تعالی قوه قضاییه گامی مهم برای تحقق سیاست‌های کلی نظام است

8:53 - 06 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۷۳۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مجلس:  سند تحول و تعالی قوه قضاییه گامی مهم برای تحقق سیاست‌های کلی نظام است
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها سند تحول و تعالی قوه قضاییه را ریل‌گذاری ارزشمند برای رسیدن به منویات رهبر انقلاب و گامی مهم برای تحقق سیاست‌های کلی نظام دانست.

خبرگزاری میزان - سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه که در تاریخ ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ به تصویب رئیس قوه قضاییه رسیده است، ابلاغ شد.

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با میزان، در این باره بیان کرد: تحول قضایی یکی از نقاط امید برای رفع مسائل و مشکلات در پرونده‌های قضایی، طولانی شدن بررسی پرونده‌ها و بعضا پرونده‌های مسن است.

نماینده مردم سمیرم ادامه داد: ارزیابی عملکرد قضات و شفاف‌سازی فرآیندها و آرای قضایی و اعمال نتایج حاصل از بررسی عملکرد آن در نظام جبران خدمات از ویژگی سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه است که با اجرای درست آن بسیاری از مشکلات مباحث قضایی در پرونده‌ها قابل پیشگیری خواهد بود.

وی ضمن اشاره به شناسایی و حذف ساختارهای فسادزا در بخش‌های مختلف که در سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه به آن تاکید شده است اظهار کرد: ریشه‌کن کردن فساد از مباحث مهم در دوره‌های مختلف بوده و است و رسیدن به این هدف مهم در گروه تعامل و همکاری هر سه قوه است.

سلیمی در پایان گفت: سند تحول و تعالی قوه قضاییه ریل‌گذاری ارزشمند برای انجام منویات رهبر انقلاب و گامی مهم برای تحقق سیاست‌های کلی نظام است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *