بنياد شهيد و امور ايثارگران، وزارتخانه می‌شود؟

14:24 - 11 ارديبهشت 1396
کد خبر: ۳۰۴۴۳۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نوروزی درباره اقدامات آتی این فراکسیون اظهار کرد: طرحی را در دست داریم که بنیاد شهید را به وزارتخانه تبدیل کنیم و اگر با این موضوع موافقت نشد رئیس این بنیاد را از ایثارگران انتخاب کنیم.
نوروزی
حجت الاسلام حسن نوروزی، نماینده رباط کریم در مجلس درگفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی درخصوص اقدامات فراکسیون ایثارگران برای جانبازان و خانواده های شهدا بیان کرد: ما امسال توانستیم چند ماده قانونی را در بودجه سال 1396بگنجانیم که فکر می کنیم کار خوبی بود.
 
وی افزود: توانستیم قانون جامع خدمات ایثارگران را دائمی کنیم که این قانون جامع، موقت بود و تاریخ آن در دی ماه 95 تمام شده بود.
 
رئیس فراکسیون ایثارگران در ادامه افزود: در این قانون سهمیه دانشگاهی به رزمندگان شش ماه خدمت به بالا تسری داده شده است تا آنها هم بتوانند از این سهمیه استفاده کنند.
 
وی در ادامه تاکید کرد: امکانات رفاهی هم برای خواهران و برادران شهدا که مهجور و تحت پوشش والدین بودند را پیش بینی کردیم تا وقتی والدینشان مرحوم می شوند تحت پوشش خدمات بنیاد شهید قراربگیرند.
 
نوروزی اظهار کرد: در این برنامه مصوب شد همه فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد باید در طول سال های اجرای برنامه توسعه ششم به کار گرفته شوند.
 
وی با بیان اینکه باید قدر ایثارگران را محترم بشماریم، اضافه کرد: در ماده ۱۰۳ قانون برنامه ششم در مورد معافیت های سربازی آمده که رزمندگانی که شش ماه و یا بیشتر سابقه حضور در جبهه  را دارا هستند به ازای هر ماه حضور، یک ماه کسر خدمت برای فرزندانشان در نظر گرفته شود.
 
رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس مصوبات جدید در قانون برنامه ششم توسعه کشور سهمیه کنکور رزمندگان در دانشگاه ها را به میزان ۵درصد افزایش دادیم که علاوه بر آن قبلا ۲۵ درصد هم متعلق به جانبازان و آزادگان بود که در صورتی که آن را پر نکنند رزمندگان می توانند از این سهمیه هم استفاده کنند.
 
نوروزی درباره اقدامات آتی این فراکسیون اظهار کرد: طرحی را در دست داریم که بنیاد شهید را به وزارتخانه تبدیل کنیم و اگر با این موضوع موافقت نشد رئیس این بنیاد را از ایثارگران انتخاب کنیم.
 
انتهای پیام/ 


برچسب ها: شهدا ایثارگران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *