"پاکستان" با پذیرش رهبری ائتلاف سعوی نمی‌تواند بی‌طرفی خود را حفظ کند

15:05 - 20 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۶۸۶۵
رئیس سابق مجلس سنای پاکستان گفت: با پذیرفته شدن رهبری ائتلاف نظامی عربستان نمی‌توان انتظار داشت پاکستان از سیاست‌های خصمانه ریاض نسبت به برخی کشورها در امان بماند و بی‌طرفی خود را حفظ کند.
به گزارش سرویس بین الملل سناتور نیر حسین بخاری رئیس سابق مجلس سنای پاکستان و عضو ارشد حزب مردم گفت: ایران بار دیگر در حال مطرح شدن به عنوان یکی از کشورهایی است که توانایی رهبری بی‌طرفانه کشورهای اسلامی را دارد.
 
وی افزود: عربستان با درگیر شدن در جنگ یمن و سایر موارد ماهیت فرقه‌گرایانه خود را برای تمام کشورهای اسلامی آشکار کرده و پیروی از این کشور غیر قابل پذیرش است.
 
بخاری تأکید کرد: اقدامات مثبت و بی‌طرفانه ایران این کشور را نه تنها برای کشورهای اسلامی بلکه برای کشورهای غربی نیز تبدیل به یک الگو می‌کند.
 
سناتور پاکستانی اظهار داشت: عربستان در صدد براندازی حکومت مردمی بشار اسد در سوریه است.
 
وی افزود: بشار اسد با رفراندوم مردمی به قدرت رسید بنابراین چرا باید کشورهایی مانند عربستان و آمریکا در صدد براندازی چنین دولتی باشند.
 
بخاری گفت: از سوی دیگر عربستان از دولت یمن که هیچ جایگاه مردمی ندارد حمایت می‌کند و به دنبال سرکوبی مردم مظلوم این کشور با استفاده از قدرت نظامی می‌باشد.
 
رئیس سابق مجلس سنای پاکستان ادامه داد: رفتار عربستان دوگانه است از یک سو با رهبر مردمی کشور سوریه مخالفت و از طرف دیگر از دیکتاتورها در کشورهای عربی حمایت می‌کند.
 
وی افزود: با توجه به رفتار دوگانه، فرقه‌ای و غیر عادلانه عربستان راحیل شریف نباید رهبری ائتلاف نظامی این کشور را بپذیرد زیرا در این صورت اسلام‌آباد نیز مانند ریاض بدنام می‌شود.
 
بخاری تأکید کرد: با پذیرفته شدن رهبری ائتلاف نظامی عربستان نمی‌توان انتظار داشت که پاکستان از سیاست‌های خصمانه ریاض نسبت به برخی کشورها در امان بماند و بی‌طرفی خود را حفظ کند.
 
نیر حسین بخاری گفت: پاکستان سعی دارد بی‌طرفی خود را بین عربستان و ایران حفظ کند اما پذیرفتن رهبری ائتلاف نظامی سعودی سبب می‌شود نتواند در این زمینه موفق شود.
 
وی افزود: اگر ایران به عضویت ائتلاف نظامی کشورهای اسلامی درآید ممکن است پاکستان بتواند بی‌طرفی خود را حفظ کند اما در غیر این صورت بهتر است راحیل شریف این مأموریت را رها کرده و خود را درگیر این جنجال نکند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *