رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تجارت 4 میلیارد دلاری نفت و گاز "افغانستان"

13:17 - 25 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۳۶۶
رئیس ستاد مواد نفت و گاز افغانستان اعلام کرد که تجارت نفت و گاز در این کشور سالانه به 4 میلیارد دلار می رسد و ایران در جایگاه سوم این تجارت قرار دارد.
تجارت 4 میلیارد دلاری نفت و گاز
 به گزارش سرویس بین الملل ولید تمیم مبنی بر اینکه افغانستان سالانه چه مقدار نفت گاز وارد می کند و چه مقدار آن از ایران وارد می شود، گفت: افغانستان امسال 3 میلیون تن نفت گاز وارد کرده است.
 
تمیم افزود: ارقام دقیق میزان واردات از کشورها محاسبه نشده است، اما ایرانف پس از ترکمنستان و قزاقستان، در جایگاه سوم واردات نفت و گاز افغانستان قرار دارد و 35 درصد نفت و گاز این کشور از ایران وارد می شود.
 
رئیس نفت گاز افغانستان گفت که در سال 1394 این ریاست 200 میلیون افغانی معادل حدود 3 میلیون دلار درآمد داشت و امسال این رقم به سه برابر حدود 600 میلیون افغانی افزایش یافته است.
 
وی، دلیل افزایش درآمد مواد نفت و گاز را نوسازی سیستم جمع آوری درآمد از طریق بانک و استخدام کارمندان فنی عنوان کرد.
 
ریئس ستاد مواد نفت و گاز افغانستان گفت که درآمد اصلی این ستاد را مشارکت در تجارت مواد نفتی تشکیل می دهد که پس از تعدیل قانون در این زمینه، به طور گسترده وارد خرید و فروش نفت و گاز خواهیم شد و قیمت آن را در بازار کنترل خواهیم کرد.
 
به گفته وی، در حال حاضر 107 پمپ بنزین فعال در کابل و دیگر شهرهای افغانستان زیر نظر این ستاد کار می کنند که برای نظارت بر آنها و جلوگیری از کم فروشی، تمامی پمپ بنزین های خصوصی را نیز شماره گذاری کرده ایم.
 
محمد ابراهیم شمس رئیس بخش جمع آوری درآمد وزارت دارائی در امور شرکت های دولتی نیز از ریاست ستاد مواد نفتی قدردانی کرد و اقدامات آن را الگوئی برای دیگر شرکت های دولتی دانست.
 
وی از دیگر شرکت های دولتی نیز خواست که در شفافیت امور و جمع آوری درآمدهای خود تلاش کنند تا ضمن افزایش درآمدها، بتوان با فساد نیز مقابله کرد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *