رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نگاهی به اوج گرفتن تظاهرات در آمریکا پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری

3:30 - 14 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۸۷۸۸
در پی پیروزی دونالد ترامپ در آمریکا، تظاهرات گسترده‌ای در سراسر آمریکا در مخالفت با سیاست‌های وی به راه افتاد که تاکنون نیز ادامه داشته و به طور کامل متوقف نشده است.
///ویژه نوروز///اوج گرفتن تظاهرات در امریکا بعد از روی کا ر امدن ترامپ
به گزارش گروه بین‌الملل ، در پی پیروزی دونالد ترامپ در آمریکا، تظاهرات گسترده‌ای در سراسر آمریکا در مخالفت با سیاست‌های وی به راه افتاد که تاکنون نیز ادامه داشته و به طور کامل متوقف نشده است.

دونالد ترامپ در انتخابات 8 نوامبر سال 2016 پیروز شد و تنها لحظاتی بعد از اعلام پیروزی وی، تظاهرات  نه تنها در آمریکا بلکه در دیگر کشورها نیز آغاز شد.

دونالد ترامپ شاید از معدود رئیس جمهوران آمریکا باشد که حتی از زمان اعلام تمایل برای شرکت در انتخابات با اعتراضات زیادی مواجه شده است.

اوایل روز نهم نوامبر تظاهراتی در شهر نیویورک در مخالفت با دونالد ترامپ برپا شد و دامنه این تظاهرات به دیگر شهرهای آمریکا نیز کشیده شد که این تظاهرات‌ها تاکنون نیز به صورت پراکنده ادامه دارد.

در تظاهرات علیه دونالد ترامپ در 9 نوامبر تعداد زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان نیز کلاس‌های خود را ترک کرده و در مخالفت با دونالد ترامپ به خیابان‌ها آمدند، علاوه بر این تعدادی از هنرمندان آمریکایی نیز به جمع تظاهرات کنندگان علیه تر امپ ملحق شدند.

تنها در ماه نوامبر صدها تظاهرات در مخالفت با ترامپ و در راستای جلوگیری از ورود وی به کاخ سفید در سراسر آمریکا انجام شده است.

تظاهرات علیه ترامپ بعد از پیروزی وی در انتخابات به آمریکا محدود نمی‌شود و مردم کشورهای دیگری مانند انگلیس و فرانسه و آلمان و استرالیا نیز به پیروزی ترامپ در انتخابات واکنش نشان دادند.

همزمان با وقوع این تظاهرات‌ها، اتهامات علیه روسیه در راستای دخالت در سیستم انتخابات آمریکا نیز به دامنه این اعتراضات افزود و حتی بعد از رود ترامپ به کاخ سفید موضوع ارتباط مقامات تیم ترامپ با روسیه و اعتراضات به این موضوع ادامه پیدا کرد و موجب برکناری «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ شد.

این در حالی است که تظاهرات علیه ترامپ در بسیاری از موارد به خشونت کشیده شده و پلیس علاوه بر اعمال خشونت علیه تظاهرات کنندگان، تعداد زیادی را نیز در طول این اعتراضات دستگیر کرده است.

تظاهرات گسترده در آمریکا علیه ترامپ تاکنون نیز ادامه پیدا کرده و یکی از سیاست‌های وی که موجب برپا شدن تظاهرات‌های گسترده در امریکا و دیگر کشورها شد سیاست‌های ضد مهاجرتی وی است که تظاهرات گسترده‌ای در آمریکا و دیگر کشورها ایجاد کرد.

یکی از این تظاهرات‌ها «یک روز بدون مهاجر» در آمریکا نام گرفت و تعداد زیادی از مردم آمریکا در تظاهراتی با نام «یک روز بدن مهاجر» شرکت کردند و سازمان دهندگان این تظاهرات  نیز اعلام  کردند که گروه زیادی از کارگران دولتی و دانشجویان و دانش‌آموزان و کارکنان مدارس نیز در این تظاهرات شرکت کردند.

در این تظاهرات که با استقبال گسترده‌ای در فضای مجازی نیز مواجه شد از افرادی که در خارج از آمریکا متولد شده‌اند خواسته شده بود تا یک روز در محل کار خود حاضر نشوند و تظاهرات کنندگان در شهرهای مختلف آمریکا با حمل کردن پلاکاردهایی که روی آنها شعارهایی مانند «دروغگو را استیضاح کنید»، «منع ورود نه، دیوار نه» و به خصوص «ترامپ رئیس جمهور من نیست»، نوشته شده بود به ترامپ و سیاست‌های وی اعتراض کردند. 

از دیگر موضوعاتی که سیاست‌های گسترده‌ای علیه ترامپ را به همراه داشته اظهارات وی در مورد زنان است که باعث اعتراضات گسترده علیه وی شده است و زنان در سراسر آمریکا در پی مراسم تحلیف ترامپ تظاهرات گسترده‌ای علیه وی به راه انداختند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *