دست اندرکاران سازمان میراث فرهنگی بر چه اساسی اذهان را مشوش می‌نمایند؟

14:25 - 17 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۵۲۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
جوابیه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح جهت تنویر افکار عمومی در پی درج خبر در یک روزنامه منتشر گردید.
جوابیه
به گزارش گروه سیاسی ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی تفحص شهدا، در پی درج خبر "تدفین پیکر شهدای گمنام در حریم درجه دوم پاسارگاد" که در یکی از روزنامه ها در تاریخ 14 اسفند ماه سال انتشار گردید.

کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پاسخی را در تاریخ 14 اسفند ماه به صورت مکتوب به این روزنامه ارسال کرد، که طبق قانون مطبوعات فردای همان روز باید انتشار می یافت، که این روزنامه از انتشار آن امتناع ورزید. 

لذا جوابیه کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح جهت تنویر افکار عمومی به شرح زیر منتشر می گردد:

"بسمه تعالی

با احترام، پیرو مطالب مندرج (مورخ ۱۴/۱۲/۹۵) مبنی بر تدفین پیکر شهدای گمنام در حریم درجه دوم پاسارگاد به اطلاع می‌رساند: متأسفانه مجموعه اخباری که از قول مسئولین محترم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیرامون چگونگی تدفین شهدای گمنام در شهر پاسارگاد (مادر سلیمان) مطرح شده است درست نمی باشد. فلذا جهت تنویر افکار عمومی خواهشمند است برابر مقررات ، موارد ذیل با همان تیتر و صفحه در اولین نوبت در آن روزنامه چاپ و به اطلاع عموم رسانیده شود:


براساس تصمیم شورایعالی امنیت ملی در زمان دولت اصلاحات مقرر شده است: در هر شهر و شهرستان و بخش یک نقطه جهت تدفین شهدای گمنام تعیین و اختصاص یابد. بر همین اساس و بدنبال تقاضای مسئولین شهر پاسارگاد(مادر سلیمان) این حق همانند سایر شهرهای کشور برای مردم شریف و متدین و انقلابی پاسارگاد محفوظ بود تا اینکه بدنبال درخواست های مکرر و اشتیاق فراوان مردم و مسئولین آن شهرستان، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح با اشراف کامل بر همه جوانب از جمله حریم مقبره منسوب به کوروش، نقطه مستقلی در ورودی شهر پاسارگاد که از اثر تاریخی یاد شده فاصله دارد را انتخاب نمود که باتوجه به اینکه زمین از سوی ورثه یکی از رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران مرحوم «امیر جانباز دکتر حسین حاتمی» اهدا شده بود منعی برای تدفین وجود نداشت و همه مسئولین و مردم با وحدت و هماهنگی کامل این مهم را با شکوه تمام در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به سرانجام رسانیدند. بنابراین کلیه اظهارت مبنی براینکه شهدای گمنام در ابتدا قرار بوده که در حریم مقبره کوروش دفن شوند و امثال ذالک همگی بی اساس بوده و تکذیب می‌گردد و معلوم نیست دست اندرکاران سازمان میراث فرهنگی برچه اساسی چنین اظهاراتی را بیان کرده و اذهان را مشوش می‌نمایند؟!"



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *