تحلیل سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از افزایش تاریخی بودجه دفاعی آمریکا

10:17 - 11 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۵۱۵۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی‎ها خوی تجاوزگری و دخالت در امور کشورها را دارند و این امر بین دموکرات‌ها وجمهوری‌خواهان این کشور فرقی ندارد و هر رئیس‎جمهوری در آمریکا حضور داشته باشد این مشی و تفکر فکری را دنبال خواهد کرد از این رو افزایش بودجه دفاعی این کشور بدون شک در جهت ادامه سیاست‌های نادرست این کشور در تجاوزگری است.
نقویحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره اظهارات دونالد ترامپ رئیس‎جمهور آمریکا مبنی براینکه قصد دارد بودجه دفاعی کشورش را افزایش  تاریخی دهد، اظهارکرد: آمریکایی‎ها خوی تجاوزگری و دخالت در امور کشورها را دارند و این امر بین دموکرات‌ها وجمهوری‌خواهان این کشور فرقی ندارد و هر رئیس‎جمهوری در آمریکا حضور داشته باشد این مشی و تفکر فکری را دنبال خواهد کرد از این رو افزایش بودجه دفاعی این کشور بدون شک در جهت ادامه سیاست‌های نادرست این کشور در تجاوزگری است.

وی افزود: صراحتا باید گفت که آمریکایی‎ها در دهه‎های اخیر به تعبیر مقام معظم رهبری به دنبال برپایی جنگ‎های نیابتی در منطقه هستند یعنی درصددند با هزینه‎ کشورهای منطقه و عمدتا کشورهای عربی حاشیه خلیج‎فارس سیاست‎های خود را در منطقه دنبال کنند از این رو برای نهایی شدن این سیاست‎ها باید بودجه دفاعی خود را افزایش دهند تا بتواند به کشورهای منطقه سلاح بفروشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: اظهارنظرها و موضع‌گیری هایی که مقامات آمریکایی درباره افزایش بودجه دفاعی کشورشان مطرح می‎کنند در راستای ادامه سیاست آمریکا یعنی برپایی جنگ‎های نیابتی در منطقه است.

نقوی حسینی تصریح کرد: آمریکایی‎ها معتقدند برای اجرایی کردن جنگ‎های نیابتی کشورهای منطقه باید پول دهند تا تسلیحات آمریکایی در این منطقه کاربرد داشته باشد که این رویکرد هم تجاوز محسوب می‎شود و باعث اغتشاش در منطقه و خالی شدن جیب کشورهای منطقه می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: بدون شک افزایش بودجه دفاعی آمریکا در مقایسه با بودجه بخش‎های مختلف این کشور تنها به منظور اجرای سیاست‎های خصمانه این کشور در منطقه و جهان صورت می‌گیرد و رویکرد دیگری ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *