رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ادارات ثبت نقش کم نظیری در پیشگیری از وقوع جرم دارند

10:47 - 05 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۰۲۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام قدرتی گفت: ادارات ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی نقش کم نظیری در پیشگیری از وقوع جرم از جمله معاملات خودرو و ساختمان و روابط زوجین دارند و اگر فرهنگ این امر در میان مردم رواج پیدا کند بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی حجت الاسلام و المسلمین قدرتی رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در همایشی که به میزبانی اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان شمالی و مسئولان دستگاه قضایی و سردفتران شهرستان بجنورد برگزار شد بر اهمیت ثبت اسناد رسمی سردفتران استان تاکید کرد.
 
وی در این جلسه با برشمردن اهمیت ثبت اسناد رسمی در تمامی روابط تجاری، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و حتی خانوادگی گفت: سردفتران با کمک رسانه‌ها همه تلاش خود را برای آگاهی مردم در ارتباط با اهمیت ثبت اسناد رسمی در پیشگیری از بروز اختلافات دعاوی و ایجاد آرامش و امنیت اجتماعی به کار ببندند. 

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی از رسانه‌ها هم درخواست کرد تا برای فرهنگ سازی برای ثبت اسناد رسمی به میدان بیایند.

این مقام قضایی خطاب به سردفتران گفت: به طور مرتب و سلسله‌وار فواید ثبت اسناد رسمی را برای مردم از طریق رسانه‌ها بازگو کنید. 

حجت الاسلام قدرتی اظهار کرد: ادارات ثبت اسناد و املاک ودفاتر اسناد رسمی نقش کم نظیری در پیشگیری از وقوع جرم از جمله معاملات خودرو و ساختمان و روابط زوجین دارند و اگر فرهنگ این امر در میان مردم رواج پیدا کند بسیاری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه آرامش و امنیت اجتماعی نیز افزایش خواهد یافت. 

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: ثبت اسناد رسمی از بی نظمی‌ها، اختلافات و بدگمانی ها پیشگیری می‌کند.

وی، ثبت سند رسمی را همچنین پشتوانه اقتصاد مقاومتی و یکی از ارکان آن دانست و گفت: کارکنان دفاتر رسمی می‌توانند عدالت خواهی و ارزش‌های انسانی را در میان مردم رواج دهند و روابط تجاری را هویت بخشند. 

این مقام قضایی با اشاره به آیات قرآن در رابطه با اهمیت ثبت اسناد رسمی، تخصص و تعهد، عادل بودن، امانتداری، تقوا، حق مداری، عدالت محوری و رعایت حق دیگران را از ویژگی‌های کاتبان اسناد رسمی برشمرد و اظهار کرد: اگر سردفتران و کاتبان آنها از این ویژگی‌ها عدول کنند به سمت فسق و گناه می‌روند بنابراین باید خیلی مراقب باشند. 

وی خاطرنشان کرد: حتی در روابط بنده و خالق نیز کتاب و کتابت وجود دارد و کتاب های آسمانی و در راس آن‌ها قرآن، سند میان خداوند و انسان هاست. 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی ادامه داد: بسیاری از مشکلات و جرایم و آسیب‌های اجتماعی که امروز ما با آن مواجه هستیم منشا آن بر می‌گردد به این که مردم اکتفا می‌کنند به تنظیم اسناد عادی بین خودشان و اگر جامعه ای می خواهیم که با کمترین جرم و آسیب اجتماعی همراه باشد باید مردم بدانند که تنظیم سندهای رسمی هم هزینه کمتری برای آنها دارد هم موجب حفظ اموال آنها و منافع آنها می‌شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *