محاكم تجدیدنظر همواره كمك رسان دستگاه قضایی بوده اند

21:30 - 04 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۹۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سیاوش پور قضاوت را كار اصلی دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: محاكم تجدیدنظر گیلان همواره در كنار مراجع نظارتی كمك رسان دستگاه قضایی بوده اند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری كل استان گیلان، احمد سیاوش پور رئیس كل دادگستری استان گیلان از دادگاه‌های تجدید نظر و کیفری استان گیلان دیدار كرد و از نزدیك با مراجعه‌کنندگان، قضات و كاركنان دادگاه‌های تجدیدنظر استان به گفت وگو پرداخت.

رئیس شورای قضایی استان گیلان در این دیدار صمیمانه بر لزوم تکریم ارباب‌رجوع و تعامل مناسب با مراجعان تاکید كرد.

وی همچنین با اشاره به اینكه سال 1395 سالی پركار برای دستگاه قضایی استان بوده است از عملكرد شعب دادگاه‌های تجدید نظر استان در سال جاری قدردانی کرد.

وی با تاكید بر ظرفیت‌های بالقوه دادگاه‌های تجدیدنظر استان گیلان خاطر نشان كرد: محاكم تجدیدنظر گیلان همواره در كنار مراجع نظارتی كمك رسان دستگاه قضایی بوده اند.

سیاوش پور قضاوت را كار اصلی دستگاه قضایی برشمرد و خاطر نشان كرد: سایر امور پیرامونی كه در قوه قضائیه انجام می پذیرد ‌در راستای هدف اصلی كه همان قضاوت است انجام می‌شود.

این مقام ارشد قضایی تامین امنیت و آرامش روحی و روانی قضات و كاركنان دستگاه قضایی را امری ضروری دانست و افزود: در سایه چنین آرامشی  امكان ارائه خدمات بهتر به مردم شریف استان فراهم می‌شود.

وی در ادامه با اعلام اینكه تلاش شده است كلیه آمارهای قضایی در استان واقعی و سیستمی استخراج شود بیان کرد: كلیه مراجع نظارتی استان در تلاش هستند تا در راستای تكریم ارباب رجوع و كاهش زمان اطاله دادرسی كلیه پرونده‌های قضایی در سامانه ثبت شود.

وی در پایان تداوم جلسات هم اندیشی قضات تجدید نظر استان در طول سال و بصورت پیوسته را امری ضروری دانست و تصریح كرد: در این جلسات  مسائل حقوقی، دیدگاه‌ها و اختلاف نظرها در امر قضا بررسی شده و از نظرات در راستای صدور آرای متقن‌تر و آموزش قضات جوان استفاده بهینه می‌شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *