سند ملی "کاهش خطرات حوادث طبیعی" افغانستان تدوین شد

17:14 - 04 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۵۷۲
وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان اظهار داشت: برنامه ملی کاهش خطرات حوادث طبیعی تدوین و بزودی جهت تأیید به ریاست جمهوری این کشور فرستاده می‌شود.
سند ملی به گزارش سرویس بین الملل ویس احمد برمک وزیر دولت در امور مبارزه با حوادث طبیعی افغانستان روز سه شنبه 3 حوت در نشست مشترک سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) در مورد طرح ارزیابی کاهش خطرات حوادث طبیعی در افغانستان، گفت: امیدوار هستیم رییس جمهور نیز با این سند موافقت می‌کند.
 
برمک افزود: بر اساس این سند، ساختار تشکیلاتی اداره مبارزه با حوادث اصلاح خواهد شد، ظرفیت انسانی مطابق شرایط کشور افزایش می‌یابد، سیستم‌های هشدار دهنده قبلی در نقاط آسیب پذیر کشور نصب خواهد شد و هماهنگی بیشتر برای کمک‌رسانی به وجود خواهد آمد.
 
وی افزود: نظام آسیب‌شناسی افغانستان تدوین شده و تا نیمه و یا اواخر ماه مارس اجرایی خواهد شد.
 
برمک خاطرنشان کرد: سند کاهش خطرات حوادث طبیعی نیز تکمیل و قرار است در آینده نزدیک به ریاست جمهوری فرستاده و تا 6 یا 7 ماه دیگر در مرحله اجرایی قرار خواهد گرفت.
 
وزیر دولت در امور مبارزه با حوادث طبیعی افغانستان گفت: هم اکنون ساختار تشکیلاتی این اداره برای پاسخگویی به حوادث طبیعی در کشور مناسب نیست و در تلاش هستیم تا با ایجاد سیستم مدیریتی و رسیدگی به حوادث خطرات طبیعی را در کشور کاهش دهیم.
 
برمک گفت: این سند ملی با استفاده از تجربیات دولت افغانستان در امور مبارزه با حوادث و تجربیات کشورهای منطقه در این زمینه تدوین شده و اگر این برنامه عملی شود، در 3 تا 4 سال آینده افغانستان از لحاظ کاهش خطرات در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت.
 
جمهور نوشت: هم اکنون، سطح آسیب‌پذیری افغانستان از حوادث طبیعی 99 درصد است، زمین لرزه، بارش برف، سیلاب، خشکسالی و دیگر بلایای طبیعی سالانه قربانی و خسارات هنگفتی در افغانستان برجا می‌گذارند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *