آمریکا آتش تروریسم را در "افغانستان و پاکستان" برافروخته است

9:02 - 04 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۱۴۵
دبیرکل حزب جماعت اسلامی پاکستان با اظهار تاسف از وقوع حملات تروریستی که باعث تشدید تنش بین کابل و اسلام آباد شده است، آمریکا را عامل اصلی برافروخته شدن آتش تروریسم، ناآرامی‌های منطقه و فاصله انداختن بین کشورهای همسایه دانست.
آمریکا آتش تروریسم را در به گزارش سرویس بین الملل لیاقت بلوچ دبیرکل حزب جماعت اسلامی پاکستان گفت: ریشه تنش‌های امروز میان پاکستان و افغانستان و بسیاری از مسائل منطقه را باید در توطئه‌ها و اقدامات آمریکا از جمله حمله این کشور به افغانستان در سال 2001 و توطئه‌ها و اقدامات واشنگتن در سال‌های قبل و پس از این لشکرشکی جستجو کرد.
 
وی با بیان اینکه آمریکا مسئول درد و رنج‌های مردم این منطقه است، گفت: آمریکا با ناامن کردن و دامن زدن به بی‌ثباتی و مشکلات افغانستان، باعث شده تا دامنه ناامنی و بی‌ثباتی در این کشور، به پاکستان هم سرایت کند.
 
لیاقت بلوچ گفت که مروری بر تاریخچه تشکیل گروه‌های شبه نظامی و تروریستی در افغانستان و پاکستان نشان می‌دهد که آمریکا در دهه‌های گذشته در شکل‌گیری نطفه این گروه‌های مخرب نقش داشته است.
 
آمریکا برای تامین منافع خود و بدون توجه به سرنوشت مردم افغانستان و دیگر کشورهای اطراف، به افغانستان حمله کرد و اگر امروز شاهد تشدید اختلاف‌ها و تنش‌ها بین پاکستان و افغانستان هستیم، دلیل آن را باید در حضور بیگانگان در منطقه جستجو کرد.
 
دبیرکل حزب جماعت اسلامی پاکستان تاکید کرد این کشور و افغانستان به عنوان 2 کشور مسلمان و همسایه و با مشترکات فراوان، دشمنی دیرینه با یکدیگر ندارند و به راحتی می توانند مسائل میان خود را حل کنند اما وجود عوامل ثالث و بیگانگان و اقدامات غیرسازنده آنان در منطقه باعث شده تا 2 کشور از هم فاصله بگیرند.
 
رشد پدیده تروریسم در افغانستان، حاصل لشکرکشی آمریکا به افغانستان است که بطور طبیعی، پاکستان را تحت تاثیر قرار داده است. تنها به خاطر سیاست‌ها و سودجویی هایی آمریکا در منطقه است که کشورهایی چون پاکستان و افغانستان امروز گرفتار تروریسم هستند.
 
لیاقت بلوچ  گفت: ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان، آتش تروریسم و ناامنی در این کشور را شعله ور خواهد کرد. مادامی که آمریکایی‌هایی در افغانستان خیمه زده اند، نمی توان انتظار صلح و آرامش در این کشور داشت.
 
وی خواستار یکپارچگی کشورهای مسلمان منطقه در برابر سیاست‌های ضداسلامی آمریکا شد و به اشغالگران نیز توصیه کرد تا با ترک سرزمین‌های اشغال شده در نقاط مختلف جهان از جمله پایان دادن به اشغال نظامی افغانستان، زمینه را برای بازگشت صلح و آرامش به جهان فراهم کنند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *