کاهش 18 هزار ورودی پرونده‌ به محاکم قضایی در 9 ماهه امسال

9:40 - 26 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۶۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
هادی هاشمیان از کاهش 18 هزار ورودی پرونده‌ به محاکم قضایی در 9 ماهه سال جاری خبرداد وگفت: بالابردن اطلاعات حقوقی و آگاهی مردم در کاهش ورودی ها تاثیرگذار است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، رئیس کل دادگستری استان گلستان از کاهش 18 هزار ورودی پرونده‌ به محاکم قضایی در 9 ماهه سال جاری خبرداد وگفت: بالابردن اطلاعات حقوقی و آگاهی مردم در کاهش ورودی ها تاثیرگذار است. 

وی در پیش همایش حقوق سبز بیان کرد: حساس کردن مردم نسبت به محیط زیست و آسیب هایی که دست اندازی و بی توجهی به عرصه های ملی و منابع طبیعی بر زندگی آنان دارد مهم ترین هدفی است که در این همایش به دنبال آن هستیم .

هاشمیان افزود: بخشی از آسیب هایی که امروز متوجه  محیط زیست است در نتیجه ی ناآگاهی مردم نسبت به اهمیت و تاثیریست که  دست اندازی ها و تعرض ها به عرصه های زیست محیطی بر زندگی آنان دارد .

وی اضافه کرد: امروز باید هر فرد در هر جایگاه و مسئولیتی که قرار دارد باید هم خودش نسبت به موضوع محیط زیست حساس باشد و هم دیگران را نسبت به مسائل زیست محیطی حساس و برای حفظ آن کمک کند.

این مقام قضایی در استان گلستان در ادامه گفت: امروز مسئله ی ریزگردها فقط مربوط به خوزستان و استان های غربی کشور نیست و اگر مردم و مسئولان برای خلیج گرگان تدبیری نیاندیشند به گفته ی کارشناسان در آینده ی نه چندان دور، خاک ریزگردها به چشم مردم استان نیز خواهد رفت .

رئیس شورای حفظ بیت المال استان تصریح کرد: در کنار  تغییر نگاه مردم و مسئولان به محیط زیست ، راهکارهای قانونی و حقوقی هم می تواند در راستای حفظ محیط زیست کارگشا باشد .

هادی هاشمیان افزود: در همایش حقوق سبز که 10 بهمن امسال در گرگان برگزار می شود خلیج گرگان یکی از محورهای اصلی دورهمی حقوقدانان و صاحب نظران حوزه ی محیط زیست و پیشگیری از دست اندازی ها به عرصه های ملی و منابع طبیعی کشور  است.
انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *