تبلیغاتی که با واقعیت تطابق ندارد + تصاویر
تبلیغات، نقشی مؤثر در افزایش میل و رغبت مشتریان به خرید یا استفاده از محصول یا خدماتی خاص دارد. بخشی از این تبلیغات در قالب تصاویری خوش آب و رنگ، روی بستهبندی محصولات خودنمایی میکند که متأسفانه همیشه هم نمای واقعی محصول را به نمایش نمیگذارد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه فضای مجازی ، تبلیغ و بستهبندی شکیل و زیبا، دو عنصر مهم در افزایش فروش یک محصول هستند. این مسئله به ویژه در مورد مواد خوراکی اهمیت بیشتری پیدا میکند. چند بار وارد یک مغازه یا فروشگاه شدهاید، گشتی زده و تنها با نگاه کردن به بستهبندی یک محصول آن را خریداری کردهاید؟ در واقع تصاویر خوش رنگ و لعابی که روی بستهبندی این محصولات درج شده، به همین منظور طراحی شدهاند. تبلیغی بصری که مشتری را وسوسه کرده و او را برای خرید یک محصول متقاعد میکنند. تا این جای کار امری طبیعی و پذیرفته شده است. مشکل از جایی شروع میشود که پای تبلیغات خلاف واقع به میان آمده و به جای جذب کردن مشتری، او را فریب میدهند.
متأسفانه در کشور ما نیز این تبلیغات خلاف واقع به معضلی تبدیل شده است. شما مواد خوراکی را با اعتماد به تصویری که روی جلد آن مشاهده میکنید خریداری کرده، ولی پس از باز کردن با محصولی کاملاً متفاوت روبرو میشوید. محصولی که نه تنها شباهتی به آن تصویر خوش و آب و رنگ ندارد، بلکه چه بسی از اساس چیز دیگری است. به عنوان مثال خوراک لوبیا جای خود را به ذرت پخته میدهد، کمپوت گیلاس ناگهان گلابی میشود و مواردی مشابه که بیشک هر کدام چند باری با آنها مواجه شدهایم. این امر در وهله اول اعتماد شما را خدشه دار ساخته و شاید میل شما به خرید دیگر محصولات یک کارخانه یا شرکتی خاص را کمرنگتر کند.
اما این معضل تنها مختص کشور ما نیست. با نگاهی به تصاویری که برای شما گرد آوری کردیم، متوجه خواهید شد که از این دست فریبکاریها در گوشه و کنار جهان فراوان است. تبلیغاتی دروغین که نه تنها در عالم مواد خوراکی، بلکه در تبلیغ بسیاری دیگر از محصولات نیز به کار رفته و خریدار را شگفتزده کردهاند.
باید دید ادامه چنین روندی تا کجا به نفع شرکتها و کارخانجات تولیدکننده است و آیا در نهایت این مشتری است که متضرر شده یا تولید کننده؟
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
متأسفانه در کشور ما نیز این تبلیغات خلاف واقع به معضلی تبدیل شده است. شما مواد خوراکی را با اعتماد به تصویری که روی جلد آن مشاهده میکنید خریداری کرده، ولی پس از باز کردن با محصولی کاملاً متفاوت روبرو میشوید. محصولی که نه تنها شباهتی به آن تصویر خوش و آب و رنگ ندارد، بلکه چه بسی از اساس چیز دیگری است. به عنوان مثال خوراک لوبیا جای خود را به ذرت پخته میدهد، کمپوت گیلاس ناگهان گلابی میشود و مواردی مشابه که بیشک هر کدام چند باری با آنها مواجه شدهایم. این امر در وهله اول اعتماد شما را خدشه دار ساخته و شاید میل شما به خرید دیگر محصولات یک کارخانه یا شرکتی خاص را کمرنگتر کند.
اما این معضل تنها مختص کشور ما نیست. با نگاهی به تصاویری که برای شما گرد آوری کردیم، متوجه خواهید شد که از این دست فریبکاریها در گوشه و کنار جهان فراوان است. تبلیغاتی دروغین که نه تنها در عالم مواد خوراکی، بلکه در تبلیغ بسیاری دیگر از محصولات نیز به کار رفته و خریدار را شگفتزده کردهاند.
باید دید ادامه چنین روندی تا کجا به نفع شرکتها و کارخانجات تولیدکننده است و آیا در نهایت این مشتری است که متضرر شده یا تولید کننده؟
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *