"افغانستان" از "پاکستان" قدردانی کرد

14:07 - 08 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۱۱۴۴
وزارت امورخارجه افغانستان با انتشار بیانیه ای از تلاش مقام های پاکستان و پلیس آن کشور برای رهایی یک مقام پیشین دولت افغانستان از چنگ آدم ربایان قدردانی کرد.
به گزارش سرویس بین الملل وزارت امورخارجه افغانستان روز جمعه در بیانیه خود گفته است که همکاری های دو کشور برای رهایی "سید فضل الله وحیدی" استاندار پیشین هرات و سایر عرصه ها میان کابل و اسلام آباد ضروری است.
 
بر اساس این بیانیه، استاندار پیشین هرات که 23 بهمن در اسلام آباد، پایتخت پاکستان از سوی مردان مسلح ناشناس ربوده شد، با تلاش پلیس پاکستان در منطقه «مردان» ایالت "خیبرپشتونخواه" آن کشور از چنگ ربایندگان آزاد شد و به کنسولگری افغانستان در پیشاور تحویل داده شد.

ایالت خیبر پشتونخواه پاکستان یکی از مراکز اصلی شبکه مخوف حقانی وابسته به گروه طالبان است و مدرسه حقانیه که اغلب طلبه های شبکه حقانی در این مدرسه درس خوانده اند، در همین ایالت واقع شده است.

فیض الله وحیدی که برای دریافت ویزای سفر به انگلیس در اسلام آباد بسر می برد، پس از آن که همراه نوه 12ساله اش وارد رستوران هتلی در اسلام آباد شد، از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شد.

فرد یا گروهی مسئولیت ربودن این مقام پیشین دولت افغانستان را برعهده نگرفت و پلیس پاکستان نیز که وی را از چنگ آدم ربایان نجات داده، در باره هویت ربایندگان سخنی نگفته است.
 
روابط افغانستان و پاکستان در یک سال گذشته سرد بوده است و پس از انفجار مهیب منطقه شاه شهید کابل که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از 500 تن از شهروندان افغان شد، «محمد اشرف غنی» رییس جمهوری افغانستان کاهش روابط با پاکستان را در دستور کار خود قرار داد و با صراحت از آن کشور به عنوان لانه تربیت نیروهای تروریستی و کارخانه های ساخت بمب یاد کرد که پیام جنگ به افغانستان می فرستد.

سفر دو ماه قبل اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان به پاکستان برای شرکت در نشست همکاری های اقتصادی منطقه ای برای افغانستان موسوم به «نشست روند استانبول» تا حدودی سردی روابط دو کشور را کاهش داد و با آغاز گفت و گوهای چهارجانبه با شرکت افغانستان، پاکستان، چین و امریکا برای کمک به ازسرگیری گفت و گوهای مستقیم میان طالبان و افغانستان، بار دیگر روابط دو کشور گرمتر شده است.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *