تحولات اوکراین|

کی‌یف درخواست فرانسه را برای آتش‎‌بس رد کرد

12:37 - 29 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۸۸۶
کی‌یف درخواست فرانسه را برای آتش‎‌بس رد کرد
رئیس‌جمهور اوکراین ضمن رد پیشنهاد فرانسه درباره آتش‌بس برای المپیک تابستانی پاریس، از محدودیت‌های غرب در زمینه استفاده از تسلیحات نیز انتقاد کرد.

خبرگزاری میزان - جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، گفت که این کشور به حملات پهپادی که از سوی نیرو‌های اوکراینی به سایت‌هایی در داخل خاک روسیه انجام می‌شود، کمک نمی‌کند.

کربی در کنفرانس مطبوعاتی خود در پاسخ به سوالی در این زمینه گفت: ما حمله به خاک روسیه را تشویق یا حمایت نمی‌کنیم.

پیش از این مقام‌های منطقه کراسنودار در جنوب روسیه اعلام کردند که پهپاد‌های اوکراینی یک پالایشگاه نفت در شهر توآپسه را هدف قرار دادند.

انتقاد اوکراین از غرب

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، درخواست فرانسه را برای «آتش‌بس المپیک» در تابستان امسال رد کرد و گفت: این اقدام تنها می‌تواند به روسیه در انتقال نیرو‌ها و تجهیزات خود کمک کند.

زلنسکی بیان کرد: چه کسی می‌تواند تضمین کند که روسیه از این زمان برای جابه‌جایی نیرو‌ها و تجهیزات خود استفاده نمی‌کند، ما با هرگونه آتش‌بسی که به نفع روسیه است، مخالفیم و اگر در طول بازی‌های المپیک آتش‌بس وجود داشته باشد آن‌ها یک مزیت خواهند داشت.

رئیس‌جمهور اوکراین همچنین تاکید کرد که «محدودیت‌های غرب در استفاده از تسلیحاتی که در اختیار این کشور قرار گرفته، بیشترین مزیت را در این درگیری به مسکو داده است.»

وی گفت: نیرو‌های کی‌یف یک‌چهارم از سامانه‌های دفاع هوایی مورد نیاز خود را در اختیار دارند، کی‌یف برای مقابله با نیروی هوایی روسیه به ۱۲۰ تا ۱۳۰ هواپیمای جنگنده اف-۱۶ نیاز دارد.

سرنگونی پهپاد اوکراینی بر فراز کریمه

وزارت دفاع روسیه گزارش داد که پدافند این کشور یک پهپاد اوکراینی را بر فراز شبه‌جزیره کریمه سرنگون کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: پهپاد اوکراینی بر فراز کریمه از سوی سامانه‌های پدافند هوایی در حال انجام وظیفه سرنگون شد.

انتقاد مسکو از اقدام آلمان در بستن یک پرونده

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، تصمیم مقام‌های آلمانی برای بستن پرونده بازرس نیروی هوایی این کشور که بمباران و تخریب پل کریمه را مورد بحث قرار داده بود، مظهر نفاق غرب توصیف کرد.

پیش از این، دادستان عمومی در برلین از بسته شدن تحقیق خود علیه اینگو گرهارتز، بازرس نیروی هوایی آلمان، در رابطه با افشای مکالمه تلفنی افسران ارتش این کشور درباره احتمال استفاده از موشک‌های کروز تاروس برای تخریب پل کریمه خبر داده بود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به ریانووستی یادآور شد: تمام این داستان جلوه دیگری از ریاکاری غرب است، وقتی لازم است روسیه را سرزنش کنند، این کار با سرعت، بدون هیچ‌گونه تحقیق، بدون مدرک و به سبک شناخته شده انجام می‌شود.

زاخارووا گفت: به احتمال زیاد، اگر شواهد مستقیم یا غیرمستقیم از اقدام‌های زشت غربی‌ها وجود داشته باشد و هیچ راهی برای یافتن «ردپایی از روسیه» وجود نداشته باشد، پایتخت‌های غربی تمام تلاش خود را می‌کنند تا حقیقت تکان‌دهنده را برای ما پنهان کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: روسیه اوکراین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *