طرح‌های فقرزدایی در استان بوشهر افزایش یابد

21:40 - 06 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۶۹۹۶
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به نقش مهم پرداخت زکات در راستای محرومیت و فقرزدایی لازم است پروژه‌های فقرزدایی در استان بوشهر افزایش یابد.
طرح‌های فقرزدایی در استان بوشهر افزایش یابدبه گزارش گروه سیاسی ، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در نشست ستاد زکات استان بوشهر با بیان اینکه زکات نقش مهمی در رشد فرهنگی جامعه دارد اظهار داشت: دریک فضای جهادی و علمی وصولی زکات در استان بوشهر افزایش یافته است.

وی با تاکید بر نقش مهم زکات در اجرایی برنامه‌های فرهنگی گفت: زکات در افزایش سطح رشد فرهنگی و اجرایی نقش مهمی دارد که این مهم در استان بوشهر به طور ویژه مورد توجه قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه پرداخت زکات یک واجب عبادی است تصریح کرد: پرداخت زکات مایه سالم سازی فردی و اجتماعی است.

صفایی بوشهری با بیان اینکه زکات یک هدیه و نعمت الهی است افزود: زکات ذاتا یک هدیه الهی است که در قالب یک واجب به جامعه بشری عرضه شده است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به آثار زکات درجامعه خاطرنشان کرد: هر کجا زکات وجود دارد  رشد و رستگاری  مشاهده می‌شود و در همین حال زکات یک نوع تزکیه در راستای عبودیت الهی است.

وی افزود: یکی ازبرکات انقلاب اسلامی احیا فرائض الهی از جمله فریضه الهی زکات است که از آثار آن همه آحاد جامعه بهره‌مند هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه از زکات نظام بهره‌مند است تصریح کرد: در زکات نه تنها فرد مستمند استفاده می‌کند بلکه همه جامعه و نظام از آن بهره‌مند می‌شوند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه زکات سبب رشد و پیشرفت و ترقی جامعه می‌شود گفت: فعالیت ستاد زکات استان بوشهر با مدیریت خوب، خدمات دبیرخانه، تعامل دستگاه‌های اجرایی، ائمه جمعه و جماعات در یک فضای اخلاق محور و نگاه جهادی رشد قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه زکات می‌تواند اشک چشم مستمندان را بزداید گفت: زکات لبخند بر لبان نیازمندان می‌نشاند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه پروژه‌های خوبی در راستای اعتبارات زکات انجام شده است بیان کرد: با توجه به نقش مهم پرداخت زکات در راستای محرومیت و فقرزدایی لازم است پروژه‌های فقرزدایی در استان بوشهر افزایش یابد.

صفایی بوشهری تاکید کرد: پروژه‌های خوبی در استان بوشهر در راستای پژوهشی  صورت گرفته که اقدامات این استان باید به عنوان الگو در سراسر کشور ارائه و اجرایی شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *