وزیر کشور: توطئه‌های فیزیکی و سایبری دشمنان برای انتخابات نقش بر آب شد/ میزان مشارکت شش تا هفت درصد بیشتر از مرحله دوم دوره قبل بوده است

14:24 - 22 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۶۳۲
وزیر کشور: توطئه‌های فیزیکی و سایبری دشمنان برای انتخابات نقش بر آب شد/ میزان مشارکت شش تا هفت درصد بیشتر از مرحله دوم دوره قبل بوده است
وزیر کشور با بیان اینکه امانت انتخابات با صداقت و سلامت کامل به اتمام رسید گفت: دشمنان در حوزه‌های فیزیکی و سایبری توطئه‌های زیادی اندیشیده بودند که همه آن‌ها نقش بر آب شد.

خبرگزار‌ی میزان - احمد وحیدی ظهر امروز، شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نشست خبری با اصحاب رسانه که پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیان کرد: با اعلام نتایج دور دوم کار نیمه تمام انتخابات مجلس به اتمام رسید و ۲۹۰ نفر‌ از منتخبان راهی خانه ملت خواهند شد.

وی افزود: دشمنان در حوزه‌های فیزیکی و سایبری توطئه‌های زیادی اندیشیده بودند که همه آن‌ها نقش برآب شد و انتخابات با سلامت و امنیت کامل برگزار شد.

وزیر کشور با تشکر از حضور مردم در انتخابات که برگ زرینی بر دفتر انقلاب افزودند، گفت: از رهبر انقلاب که با بیانات‌شان روشنگری کرده تشکر می‌کنم، همچنین از صداوسیما، شورای نگهبان، فراجا، استانداری و فرمانداری‌ها و احزاب و گروه‌های سیاسی و فعالان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و دست اندرکاران ستاد انتخابات نیز تشکر می‌کنیم.

وحیدی با اشاره به اینکه امانت انتخابات با صداقت و سلامت کامل به اتمام رسید، تصریح کرد: این دوره از انتخابات دستاورد‌های ارزشمندی از جمله برگزاری الکترونیکی داشت که در ۸ حوزه این اقدام انجام و فرایند اخذ رای و شمارش با سرعت بیشتری انجام شد.

وی گفت: اعتبارنام‌های وزارت کشور صادر شده و تا قبل از ۷ خرداد به‌دست منتخبان می‌رسد. در گمانه‌زنی‌ها آمارهای پایین‌تر‌ی برای تعداد آرا گفته می‌شد اما دیدیم همه منتخبان از آمار نسبتا خوب و قابل قبولی برخوردار بودند.

وزیر کشور گفت: مشارکت در انتخابات مرحله دوم به طور طبیعی کمتر از مرحله اول است اما این میزان، ۶ تا ۷ درصد بیشتر از میزان مشارکت دوره مشابه قبل بوده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *