"رئیس‌جمهور افغانستان" برای حفاظت از دیپلمات‌های پاکستانی در افغانستان متعهد شد

9:00 - 25 دی 1394
کد خبر: ۱۲۱۷۱۵
اشرف‌غنی پس از حمله مهاجمان به کنسولگری پاکستان در شهر جلال‌آباد ولایت ننگرهار در تماسی تلفنی با نخست‌وزیر این کشور متعهد شد تا تدابیر امنیتی بیشتری را برای محافظت از دیپلمات‌های پاکستانی اتخاذ کند.
به گزارش سرویس بین الملل ، دفتر مطبوعاتی نخست‌وزیر پاکستان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: "محمد نواز شریف" نخست‎‌وزیر پاکستان و "محمد اشرف‎غنی" رئیس‌جمهور حکومت وحدت ملی افغانستان در یک تماس تلفنی با یکدیگر به بحث و گفت‌وگو پرداختند.
 
این تماس تلفنی میان اشرف‌غنی و نوازشریف پس از حمله به کنسولگری پاکستان در شهر جلال‌آباد ولایت ننگرهار در شرق افغانستان انجام شد.
 
براساس این اطلاعیه نخست‌وزیر پاکستان در گفت‌‌وگو با غنی گفت: تروریسم دشمن افغانستان و پاکستان است، و برای نابودی آن باید دو کشور بصورت مشترک وارد عمل شده و با آن مبارزه کنند.
 
در ادامه نوازشریف از تلاشهای رئیس‎جمهور افغانستان و نیروهای نظامی و امنیتی این کشور قدردانی کرده و با خانواده‎‌های قربانیان حمله روز گذشته به کنسولگری پاکستان در شهر جلال‌آباد ولایت ننگرهار ابراز همدردی کرد.
 
محمد اشرف‌غنی رئیس‌جمهور افغانستان نیز در این تماس تلفنی با نوازشریف، متعهد شد تا تدابیر امنیتی بیشتری را برای حفاظت از دیپلماتهای پاکستان در این کشور اتخاذ کند.
 
بر اثر حمله انتحاری روز گذشته به کنسولگری پاکستان در شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار در شرق افغانستان 7 پلیس افغان کشته، ده نفر دیگر و یک کارمند این نمایندگی سیاسی زخمی شدند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *