صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اظهارات بدون خط قرمز در مورد کمپین «نه به خرید خودروی صفر» در صداسیما+فایل صوتی

۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲:۵۶
کد خبر: ۹۹۴۱۱
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - خاکسار اقتصاددان در گفت وگویی اظهارات بدون خط قرمز در مورد کمپین «نه به خرید خودروی صفر» و پشت پرده آمار واقعی فروش خودرو ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، کاوه خاکسار صبح امروز(سه شنبه) در گفت وگویی اظهار کرد: سرانجام دولت مغلوب توجیهات غیرواقعی کسانی شد که مجبور به پرداخت وام 25 میلیونی کردند، خیلی راحت این وام را به راحتی پرداخت می کنند به اسم اینکه می خواهند از صنایع داخلی حمایت کنند، چقدر از صنایع حمایت می کنند یک مقدار صنایع هم از مردم حمایت کنند.

فایل صوتی برنامه را اینجا بشنوید

وی افزود: در حال حاضر تنها یک راه وجود دارد و آن هم این است که سیاست گذاری صنعت خودرو باید از تولید خودرو مستقل شود. در حال حاضر شورای سیاست گذاری خودرو داریم که اکثر اعضای آن بازنشسته های سابق خودرو یا قطعه ساز هستند و سیاست گذاری ها به دست کسی دادیم که منابع شخصی و گروهی خودشان را تامین می کنند. امیدواریم دولت سیاستی را در پیش گیرد که مردم بتوانند با قیمت ارزان خودرو با کیفیت خریداری کنند.

کمپین با آمارهای دروغ فروش خودرو شکست نخورده است
وی تصریح کرد: عده ای در سایت ها اعلام می کنند که کمپین شکست خورده است بنده اعلام می کنم که کمپین شکست نخورده است و آمارهای که در مورد تعداد فروش خودرو با وام 25 میلیونی اعلام کرده اند برای این است که نشان دهند کمپین شکست خورده است.

وی گفت: این کمپین 20 سال است در دل مردم وجود داشته است و این نگرانی در مردم بوده است و داغ شدن این کمپین در یکسال اخیر به دلیل وجود شبکه های اجتماعی بوده است که مردم توانسته اند حرف دلشان را بزنند.

مردم به زودی از گرفتن وام 25 میلیونی پشیمان می شوند

وی افزود: مردم در حال حاضر دنبال وام 16 درصدی هستند، دولت اگر اعلام کند که وام 16 درصدی برای آجر می دهد، همه مردم آجر می خرند تا از شرایط وام استفاده کنند بنابراین نباید بگوییم مردم خودرو خریده اند و مردم متقاضی نبوده اند بلکه مردم خواستند از شرایط وام استفاده کنند و به زودی مردم از وام 25 میلیونی خودرو پشیمان می شوند.

وی گفت: در دهه اخیر همواره به نام مردم به کام ایران خودرو سایپا باشد و همین امر سبب شده تا اینها هیچ زمان به فکر جان مردم، کیفیت خودرو و محیط زیست نباشند، امیدواریم روزی در دادگاه پاسخگو باشند و در آینده نه چندان دور تمام مدیران ایران خودرو سایپا به علاوه قطعه سازان بی کیفیت و واردکننده چینی در دادگاهی پاسخگو خواهند بود.

آمار فروش خودرو جنگ روانی است
خاکسار گفت: آمار فروش خودرو جنگ روانی است و به هیچ وجه چنین آماری واقعیت ندارد بلکه قصد خودروسازان ایجاد شور و شوق بین مردم بوده است و خودروهای بی کیفیت خود را به مردم تحمیل کرده اند.

هر بلایی که خواستند بر سر مردم آورده اند
این کارشناس اقتصادی گفت: برای اینکه بازار را انحصاری کرده اند و در این بازار انحصاری هر بلایی که خواستند بر سر مردم آورده اند و از این به بعد هم همین برنامه را دارند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید باز مانند دولت های گذشته خام توجیهات خودروسازان شد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان
حبیب
|
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
206 مدل 93 خریدم ماشین 7000 تا کارکرد به مشکلات زیر برخورد کرده )v8 (طبق سمت راست دویست هزار تومان طبق سمت چپ دویست هزار تومان دسته چراغ سیصد نود هزار تومان باطری سوراخ بود رنگ شاسی راهم خراب کرده 140 هزار تومان کلید آینه برقی 85 هزار تومان دیسکو صفحه کلاچ بسیج کلاچ 450ههزار تومان شیلنگ هیدرولیک از جای پرس روغن میاد 93 هزار تومان واشر درب سوپاپ روشن میاد 75 هزار تومان انگشتی صدا میاد ستا پیستون انگشتی 100 هزار تومان وند ایراد دیگر که دیه اعصابش ندارم بنویسم بخرید خودرو صفر فقط یک حسن داشت کلی قطعه شناس ومیکانیک شده‌امماشی ن خانمم پراید 93 4500تا کار کرده جلوبندی مرخصه دیسکو صفحه مرخصه سنسورهای اکسیژن 270هزار تومان پمپ بنزین کامل 135 هزار تومان
حبیب
|
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
206 مدل 93 خریدم ماشین 7000 تا کارکرد به مشکلات زیر برخورد کرده )v8 (طبق سمت راست دویست هزار تومان طبق سمت چپ دویست هزار تومان دسته چراغ سیصد نود هزار تومان باطری سوراخ بود رنگ شاسی راهم خراب کرده 140 هزار تومان کلید آینه برقی 85 هزار تومان دیسکو صفحه کلاچ بسیج کلاچ 450ههزار تومان شیلنگ هیدرولیک از جای پرس روغن میاد 93 هزار تومان واشر درب سوپاپ روشن میاد 75 هزار تومان انگشتی صدا میاد ستا پیستون انگشتی 100 هزار تومان وند ایراد دیگر که دیه اعصابش ندارم بنویسم بخرید خودرو صفر فقط یک حسن داشت کلی قطعه شناس ومیکانیک شده‌امماشی ن خانم پپای د 93 4500تا کار کرده جلوبندی مرخصی دیسکو صفحه مرخصی سنسورهای اکسیژن 270هزار تومان پمپ بنزین کامل 135 هزار تومان
ایرج
|
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
سال۸۹ماشین پراید کجا هفت میلیون بوده اقای مرتضی
مهدي
|
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
خداييش من الان يك 206 تيپ 5 گرفتم و باهاش 4500 تا راه رفتم آخ نگفته. درسته كه كيفيت خودروهاي داخلي بسيار پايين است ولي به اون اغراق آميزي هم نيست. قبل از 206 هم پرايد دو گانه سوز داشتم 120هزارتا باهاش راه رفتم انصافا ماشين كم دردسري بود با تشكر
مرتضی
|
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
واقعا این شرکت های خودرو سازی فقط به فکر خودشان هستند من در تاریخ ابان سال 89(یعنی5 سال پیش) از یکی از نمایندگی های سایپا در ارومیه (نمایندگی مریم رحیم زارعی) اقدام به خرید یک پراید قسطی نمودم و 2/5 میلیون آن رانقد دادم و قرار شد مابقی به صورت اقساط ماهانه پرداخت شود و ماشین را تحویل گرفتم ( در آن زمان قیمت ماشین 7 ملیون بود) ولی بعد این نماینده ورشکست شد و با اختلاس چن میلیاردی به زندان افتاد و ما ماندیم و این ماشین فاقد پلاک، از ان زمان به بعد من بیش از 20 بار به این شرکت رفته و شکایت کرده ام ولی هیچ گاه به حقوق مشتریانشان اهمیت نمیدهند میگوییم ما به اعتبار شما از این فرد ماشین خریده ایم ولی باز هم هیچ جوابی به ما نمی دهند واقعا بعد گذشت 5 سال در استانه 6 امین سال هستم ولی نمی دانم چکار کنم نه پول 2.5 ملیون مرا میدهند نه ماشین را به من میفروشند
ناشناس
|
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
مگر هرچیزی به اصطلاح با وام کم بهره شد بایستی حمله کرد وخرید پس عقل وفکر در کجا قرار دارد
...
|
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
پولی که با فروش خودروهای بی کیفیت به مردم بدست آورده اندقابل خوردن نیست من یکی راضی نیستم چون شرکت های محترم خودروسازی ازجمله شرکت سایپا،باترفندهای مختلف ازجمله وام بانکی وقسطی وتشویقی و....خودروهارابه مردم ازهمه جابی خبر(مثل بنده)غالب می کنندتاسودبیشتری ببرند خودروهای مونتاژ(تولید)کارخانه های ایران ازجمله سایپا استانداردلازم را ندارنداینجانب اگرخودروی ایرانی آنهم ازطریق لیزینک رایان سایپا نمیخریدم به بی کیفیتی و.... آن پی نمی بردم این دومین خودروی تیبا هست که خریداردومین تیبا شرکت سایپامورخ93/7/7هستم بگذریم که خودروی قبلی هیچ وفانکردبعدازتحویل خودروی دوم به اینجانب ، متوجه شدم ترمزدستی کلا"خراب است که مورخ93/7/8درنمایندگی2سایپاپذیرش وکلا"قطعات ترمزدستی عوض نمودندوباتوجه به ضررواردشده به بنده درموقع کارکردباخودرو،نامه شکایت واعتراض ودرخواست تعویض خودروی به سایپایدک تحویل دادم ولی هیچ ترتیب اثری ندادندگفتندتولیدشان همین است و....بااین وضعیت این خودرو بی کیفیت ترین وناامن ترین وازنظرفنی بیشترین ایرادات رادارد وهیچ رضایتی ازآن ندارم وهمیشه درگیررفع ایرادات آن ومراجعه درهردفعه کمترازیک ماه به نمایندگی می باشم چون درطول یک سال ازتحویل خورو(93/7/7)بیش از18باربرای رفع ایرادات خودروبه نمایندگی ها مراجعه وهردفعه بیش از2روزخودرودرنمایندگی درتعمیرگاه مانده است بازهم هرروزبدترازروزقبل می باشد ودرهرمراجعه هزینه های زیادی رودستم می گذاردوروزبه روزبدترمی شودوایرادات جدیدی بوجودمی آیدازجمله نشانگرساعت یک خطش حذف شده وموکت کف خودروقلمبه شده ورنگ خودروکیفیت مناسب نداردوکنده می شودوترک ایجادنموده است لنت ها درعرض چندماه خراب شدندوباتقبل هزینه درست نمودندوصفحه کلاچ بزودی خراب شدوخرج دست ماگذاشت واکثرقطعات خودروگارانتی نداردوپولش راازمشتری می گیرندوسنسورترمزچرخهابااینکه گارانتی داشت به حساب مشتری محاسبه نمودندخودروبعدازمدتی جوش می آوردودرجه آمیربالامی رودودرجه گازخودروخودبخوددرموقع توقف بالامی رودوروی درجه 3و4حرکت می کندوواحتمالا"چراغ چک ازتاریخ 94/6/9که درنمایندگی2سایپا پذیرش شدغیرفعال کرده اندزیراچراغ چک دیگرروشن نمی شودومتوجه ظهورایرادات خودرونمی شویم ونیزموتورخودرو بسختی ودرطی چندین باراستارت زدن باصدای خفه وخرخرصدای اگزوزروشن می شودوهها مورددیگر که مجا ل ذکرآنهانیست درمرحل نهائی خودروبدلیل ایرادات مذکوردرنمایندگی2سایپامیدان آذری مورخ20/7/94پذیرش نمودندایرادت قبلی رفع نشدکه هیچ، بدلیل عدم کارکردتعویض دنده هاگفتندصفحه کلاچ بایدتعویض شودآنهم به حساب مشتری که بیش از300هزارتومان خرج داردلازم به ذکراست درنوبت های گذشته نیزمبالغ زیادی پرداخت شده است درحالیکه خودروبیش از34هزارکیلومتر کارنکرده است علاوه براینها بدلیل عدم وجود فندک که خراب شده بودمراجعه ومیل تعادل چپ وراست چرخها جلودوماه قول تعویض داده اندبخاطرعدم وجودقطعه (بقول خودشان)ازانجام آن خودداری می نمایندوکاررانصفه انجام می دهندتازمان گارنتی خودروتمام شوداین است مسئولیت پذیری شرکت خودروسازی سایپاو....وبااین وضعیت فقطبانوبت اینترنتی پذیرش می کنندوهیچ ترتیب اثر به خودروهای گارانتی بااشکالات فنی زیادنمی دهندونوبت اینترنتی هم بعداز20تا30روزمی باشد ومسئولین هم پاسخگونیستندورفع مسئولیت می کنندوگرفتاری های دیگری برای خریداران بوجودمی آورندوکنترل حین تحویل توسط مشتری یعنی چی؟ از کجا طرف مدت 5 دقیقه باید فهمید که خودرو سالمه یا نه . برای تست رنگ باید هر نفر یک الکومتر با خودش بیاره. برای تست گیربکس و صفحه کلاج و مشکلات مکانیکی باید دستگاه دیاگ همراش باشه. وعلهذا.خودرو معیوب ، ضرر و زیان وصرف وقت و هزینه و انرژی و استهلاک سرمایه و اعصاب خوردی مردم رو کی جبران میکنه ؟ ؟ حال آنکه این ماشین فقط حدود 34هزار کیلومتر آنهم داخل شهر حرکت کرده است که صرفنظر از هزینه زیادی که روی دست ما گذاشته وقت بسیار زیادی را در تعمیرگاه تلف کرده و متاسفانه سبب بدبینی و پشیمانی از خرید محصولات ایرانی شده است میدونید چقدر باید تو این نمایندگی و اون شرکت وادارات تابعه خودروسازان بری و بیای آخرشم خسته بشی ونفرین پشت سرشان نثارکنی وبعدازاتمام گارانتی خودروکه24ماه ویا40هزارکیلومترکارکردمی باشدخودروسازان نفس تازه می کشندولی خریداران را بیشتردرعذاب ورنجش فرومی برند وخودروهای بی کیفیت با مصرف سوخت بالای صدی ده - صدای زیاد موتور- کیفیت بسیارپایین تزینات داخلی ازجمله ضعف بلندگوها وصدای خرخرآنها ونیز دربهاي ماشين به خوبي بسته نميشه وانجام رگلاژدرب هابه حساب مشتری محاسبه می کنندو باطری خودروبعداز12ماه خراب شدوجهت تعویض آن هزینه درخواست نمودندوجزءگارانتی محاسبه ننمودنددرحالیکه امدادخودرومراجعه ودوبارعدم کارکردباطری راتائیدوخودروراروشن نمودندلذاخودروبلااستفاده دست مردم می ماند ولاغیرو.... خدا يي اگه ميدونستم همچين گرفتاريي براي خودم پيش می آورم هيچ موقع خودروی ایرانی نمی خریدم وباتوجه به اینکه خودروازموقع تحویل دارای ایرادات فنی بوده وازآن موقع درتعمیرگاه سایپا دررفت وآمد بوده و.... بدینوسیله طبق ماده 1جبران خسارت به مشتريان به علت بروز نقص فني در دوران گارانتي شرکت سایپایدک ، درخواست جبران کلیه خسارت وارده به اینجانب را می نمایم و باتوجه به اتمام تاریخ بیمه بدنه مورخ94/8/22بیمه سایپا،ازتمدیدبیمه بدنه خودروی مذکوردرنمایندگی 2سایپا ممانعت نمودندباتوجه به اینکه انجام خسارت های وارده به خودرومنشاءاش از وجودنقص فنی درخودرواززمان تحویل آن به اینجانب بوده است وبه تبع آن مجبوربه استفاده چندین بارازبیمه بدنه خودرو شده ام لذا درخواست تجدیدنظر وتمیدیدبیمه بدنه خودرورادرآن نمایندگی محترم می نمایم درغیراینصورت شکایت اینجانب از شرکت سایپا درموردمشکلات فنی و...خودروپابرجاست که بشماره فرایندهای 1435859و1431029و143700و1432571و1436961و.....به شرکت سایپایدک اعلام گردیده است تااقدام ونتیجه رابه اینجانب اعلام نمایندوهمچنین میل تعادل ونیزسیم کلاچ که درتاریخ94/8/9درنمایندگی2تعویض نموده بودندسیم کلاچ بعداز12روزازکارافتادوسیم درحین تردددراتوبان قطع وپاره شدخودروراکنترل کردم خدابه بچه هایم وخودم که سوارخودروبودیم رحم کرداتفاق ناگواری نیافتادبااین خودروی ناامن وبی کیفیت وغیرقابل اطمینان هراتفاقی بیفتدمقصراصلی سازندگان آن وشرکت سایپامی باشداین است کیفیت قطعات شرکت محترم سایپا که اگربجای سیم ازطناب استفاده می کردندمقاومتش بیشتربودوموجب ضرروزیان به اینجانب گردیدوبااین حساب احتمال قطع میل تعادل وظهورعیب قطعات دیگرخودروهم مثل سریال وجودداردودرمورخ94/8/25درنمایندگی 2پذیرش شدومثل مراجعات قبلی معلوم نیست خودرودرنمایندگی مذکورچندروزدرخواب باشدلذادرخواست جبران خسارات وارده وپرداخت وجه خواب خودرودرنمایندگی سایپابه اینجانب راخواستارم
فرهاد
|
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
پراید حلبی بیست وهفت ملیون؟مگه ... بخریم پژوپارس که بهترین ماشین اینهااست پنجاه ملیون آب میخوره اونم ارزشش واقعیش ده دوازده تومنه.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *