صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

پیمانکار پروژه محور تهران - اسلامشهر-پرند انتخاب شد/ برنامه کامل قطارها +جدول

۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰:۰۱
کد خبر: ۹۹۲۸۶
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن از انتخاب پیمانکار پروژه ۴خط کردن مسیر تهران - اسلامشهر - پرند تا پایان سال خبر داد و گفت: حریم خطوط ریلی شرکت راه‌آهن طبق قانون قابل واگذاری به مترو نیست.
به گزارش ، سعید محمدزاده درباره اجرای پروژه ۴ خطه کردن احداث قطار حومه‌ای تهران-اسلامشهر-پرند٬ گفت: هم اکنون پروژه آماده برگزاری مناقصه برای انتخاب پیمانکار است٬ امیدواریم عملیات اجرایی آن تا پایان سال کلید بخورد.
 
وی یادآور شد: البته در حال حاضر روزانه ۵ قطار حومه‌ای در مسیر تهران-پرند در حال تردد است که این قطارها در ایستگاه‌های تپه‌سفید٬ اسلامشهر٬ نسیم‌شهر٬ گلستان٬ نصیرشهر و رباط کریم توقف می‌کند.
 
معاون فنی و زیربنایی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه با ۴ خطه کردن مسیر مذکور خط جداگانه‌ای برای سرویس قطارهای حومه‌ای در نظر گرفته می‌شود٬ گفت: هم اکنون مسیر ریلی تهران تا اسلامشهر بخشی دو خطه٬ بخشی سه خطه و در ادامه از اسلامشهر تا پرند یک خطه است. برنامه این است که از تهران تا اسلامشهر به طور کامل ۴ خطه و در ادامه مسیر یک خطه٬ دو خط شود.
 
وی درباره بحث احداث متروی اسلامشهر که اخیرا از سوی شهردار تهران مطرح شده گفت: ممکن است شهرداری قصد داشته باشد از ادامه خط سوم مترو آزادگان به اسلامشهر خط مترویی از زیر زمین بکشد که این طرحی مجزا از قطارهای حومه‌ای است و ما به عنوان راه‌آهن طبق قانون حق واگذاری حریم خود را به مترو نداریم.
 
محمدزاده افزود: با چهارخطه کردن مسیر حومه‌ای تا اسلامشهر تعداد قطارها در این مسیر افزایش مناسبی خواهد داشت که خدمات ریلی سریع٬ ایمن و راحتی به مسافران با حدفاصل مناسب قطارها ارائه می‌شود٬ ضمن اینکه این قطارهای حومه‌ای به خط سوم متروی تهران نیز در ایستگاه راه‌آهن تهران متصل می‌شود؛ حال اینکه با هزینه‌های چند برابری مترویی از زیر زمین به سمت اسلامشهر کشیده شود درباره اقتصادی بودن یا نبودن آن باید بحث شود.
 
وی از انتخاب پیمانکار پروژه ارتقای خطوط مسیر تهران-پرند تا پایان آبانماه خبر داد و گفت: البته بخشی از عملیات اجرای در این مسیر شامل تراک‌بندی٬ آرایش سوزن‌بندی و تغییر خطوط ایستگاه آغاز شده است.
 
خط سوم متروی تهران به دلیل کمبود قطار هر ۳۰ دقیقه یکبار به مسافران شهری خدمات می‌دهد و در عین حال شهردار تهران اخیرا اعلام کرد: با وجود اینکه متروی اسلامشهر خارج از تهران است و در حوزه فعالیت شهرداری تهران نیست ولی اگر دولت اعتبار مورد نظر را تامین کند، کار احداث متروی اسلامشهر را نیز در دستور کار قرار می‌دهد.
 
در حال حاضر برنامه ساعات حرکت قطارهای حومه‌ای مسیر تهران-تپه‌سفید- اسلامشهر-نسیم‌شهر-گلستان-نصیرشهر-رباط کریم-پرند به شرح زیر است:





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *