لزوم تسهیل روند جذب دانشجوی خارجی در مقاطع تخصصی و فوق تخصصی
خبرگزاری میزان- معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست دبیران بوردهای تخصصی و فوق تخصصی علوم پزشکی بر لزوم حرکت به سمت توسعه بین المللی آموزش علوم پزشکی خصوصا در مقاطع تخصصی و فوق تخصصی اشاره کرد.
به گزارش گروه اجتماعی میزان، باقر لاریجانی در نشست دبیران بوردهای تخصصی و فوق تخصصی علوم پزشکی، ضمن بیان کلیات برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کشور، توسعه بین المللی آموزش علوم پزشکی را یکی از محورهای این برنامه ها برشمرد.
وی افزود: ما می توانیم با بهره مندی از ظرفیت دانشگاههای علوم پزشکی کشور سهم بالایی از آموزش تخصصی و فوق تخصصی در منطقه را به عهده بگیریم.
لاریجانی با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی دانشجوی خارجی در کشور در رشتههای علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستندف گفت: طی سالهای اخیر به جذب دانشجوی خارجی در مقاطع تخصصی و فوق تخصصی کمتر پرداخته شده و لازم است این روند تسهیل شود.
وی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای این امر به راه اندازی سامانه Education Iran اشاره کرد و گفت: سایت دانشگاههای علوم پزشکی در این سامانه ایجاد شده و حدود 600 برنامه آموزشی به زبان انگلیسی در این سایت وجود دارد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت برلزوم ارزیابی علمی و مهارتی دستیاران خارجی پیش از ورود به سیستم آموزش کشور سخن گفت و افزود: ساز و کارهایی برای ساماندهی اقدامات بالینی این دستیاران نیز در نظر گرفته شده که با همکاری اساتید اجرایی خواهد شد.
لاریجانی اظهارکرد: لازم است از تمامی ظرفیتهای کشور از جمله بیمارستانهای دولتی و خصوصی در ارتقاء آموزش علوم پزشکی بهره برداری گردد.
وی اضافه کرد: اقداماتی جهت آموزش در دانشجو در بیمارستانهای دولتی و خصوصی در سایر مقاطع صورت گرفته و برنامههایی نیز برای گسترش این امر در آموزشهای تخصصی و فوق تخصصی علوم پزشکی در دست پیگیری است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: برنامه ریزی روشنی در راستای ساماندهی آزمون های علوم پزشکی در تمامی مقاطع صورت گرفته و در راستای بین المللی سازی برخی آزمونهای تخصصی و فوق تخصصی مذاکراتی نیز با برخی مراکز معتبر جهان صورت گرفته است.
لاریجانی با بیان اینکه تعدادی از دانشگاههای علوم پزشکی کشور در سال جاری اعتباربخشی بین المللی میشوند، گفت: هدف از این اقدام رفع چالشهای آموزش علوم پزشکی و حرکت در مسیری هم راستا با سایر مراکز آموزشی جهان هستند.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، وی با بیان اینکه اعضای بوردهای تخصصی و فوق تخصصی میتوانند مشارکت گستردهای در بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی کشور داشته باشند، ابراز امیدواری کرد در سالهای آتی شاهد رشد کشور در حوزه آموزش علوم پزشکی و دستیابی به مرجعیت علمی در منطقه و جهان باشیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *