صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

افزایش نظارت و قدرت خرید صندوق بیمه در صورت تجمیع

۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲:۵۲
کد خبر: ۹۴۹۰۷
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با انتقاد نسبت به اطلاع‌رساني غلط در مورد تجميع بيمه‌ها توسط برخي افراد عنوان كرد: بدون شک تجمیع بیمه‌ها منجر به افزایش نظارت و قدرت خرید صندوق بیمه می‌شود.
به گزارش گروه اجتماعی میزان، سيدحسن هاشمي در حاشيه افتتاح بخش پيوند كبد و جراحي كبد و مجاري صفراوي بيمارستان امام خميني (ره) كه ظهر امروز با حضور دكتر ملك مطيعي بنيانگذار پيوند كبد در ايران، مسئولان بیمارستان و جمعی از خبرنگاران برگزار شد با تأكيد بر اينكه نبايد در مورد تجميع بيمه‌ها به صورت احساسي عمل شود بر وجود عقلانيت و رعايت قواعد علمی در طرح تجميع بيمه‌ها تاكيد كرد و گفت: بدون شک اين دانش و تجربه است كه به مدد ملت‌ها مي‌آيد.

وي با ابراز اطمينان نسبت به اينكه گفت و گو و تصميم‌گيري‌ها در ارتباط با طرح تجميع بيمه از قالب احساسي خارج مي‌شود، عنوان كرد: اکنون مدت زمان 10 ماه است که این طرح بر زمین مانده است اما  مطمئنيم در نهايت در اين مورد به قانون تمكين شده و به آنچه كه مجلس و دولت تكليف كرده است تمكين مي‌شود.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به اينكه بخشي از فضاسازي‌ها در ارتباط با تجميع بيمه به دليل اطلاع‌رساني غلط توسط برخي افراد است، گفت: تمام خواسته ما تجميع تمام بيمه‌ها در يك صندوق به منظور نظارت بيشتر است حتي بيمارستان‌هايي كه متعلق به تامين اجتماعي است در اختيار اين سازمان باقي مي‌ماند و مي‌توانند بيش از گذشته خدمات ارائه دهند.

 هاشمي تاكيد كرد: وزارت بهداشت اين آمادگي را دارد كه  جز 100 بيمارستان آموزشي 470 بيمارستان‌هاي باقی مانده متعلق به خود را به هر دستگاهي كه توان اداره آن را دارد، واگذار كند.

وي با بيان اينكه حق بيمه‌اي كه سال ها مردم پرداخت كرده‌اند باید در قالب يك صندوق تجميع شود، اظهار كرد: در اين صورت قدرت خريد اين صندوق و كيفيت خدماتي كه ارائه مي‌دهند نيز افزايش مي‌يابد. در تمام دنیا بیمه هال یک صنعت با  صدسال قدمت است، در نتیجه تجربه و علم مويد تجمیع بیمه ها در قالب یک صندوق است.

تکذیب افزایش قیمت دارو
وزير بهداشت در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود در پاسخ به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها در ارتباط با افزايش قيمت دارو تاكيد كرد: در شش ماهه دوم سال به هيچ عنوان اجازه افزايش قيمت دارو را نداده‌ايم در صورتي كه مردم و رسانه‌ها گزارشي از افزايش قيمت دارو در داروخانه‌ها داشته باشند ارائه دهند تا رسيدگي كنيم.

کاهش قیمت دارو و تجهیزات پزشکی پس از رفع تحریم ها
هاشمي با ابراز اميدواري نسبت به قطع دست واسطه‌ها در تامين دارو و تجهيزات با پايان يافتن تحريم‌ها خاطرنشان كرد: در اين صورت شاهد كاهش قيمت‌ها در اين بخش نيز خواهيم بود متاسفانه در طول سال‌هاي گذشته دلال‌هايي در حوزه دارو و تجهيزات وارد شده‌اند كه در صورتي كه بخواهيم مشكلات را بر طرف كنيم بايد اين واسطه‌ها از ميان بروند.

وزير بهداشت افزود: بدين منظور كمپاني‌هاي دارويي بايد بدون واسطه وارد بازار ايران شوند.

وي با بيان اين‌كه مي‌توان با سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك با شركت‌هاي دارويي خارجي اقدام‌هاي موثرتري را در اين حوزه انجام داد، تاكيد كرد: اما تشويق سرمايه‌گذاران خارجي به منظور حضور در بازار ايران منوط به آرامش داخلي است. 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *