صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ترافیک و گره پایتخت در یک روز بارانی، صدای روزنامه‌ها را هم درآورد

۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰:۲۸
کد خبر: ۹۴۳۰۳
خبرگزاری میزان-ترافیک و مشکلات پیش آمده در خیابان های پایتخت به سبب سردی هوا و باران و برف، روزنامه های صبح امروز را به واکنش واداشت.
به گزارش گروه اجتماعی میزان،ترافیک و مشکلات پیش آمده در پایتخت به سبب سردی هوا و باران و برف، روزنامه های صبح امروز را به واکنش واداشت.

بر اساس این گزارش،روزنامه ایران با تیتر " تهران با چند میلیمتر باران قفل شد "در این باره نوشت: تهران دیروز در "باران" ماند، خیابان ها و شاهراه های اصلی و فرعی برای چند ساعت طولانی قفل شد، حرکت اتوبوس ها و تاکسی ها به حداقل رسید، صف طویل مسافران مانده در باران به وسط خیابان های شهر آمد و بالاخره تنها پس از چند دقیقه بارندگی نه چندان شدید آب بیشتر نهرها و جوی های تازه پاکسازی شده به خیابان ها و معابر تهران کشیده شد... تا چهره تهران برای چندمین سال متوالی پس از یک بارندگی دلپذیر پاییزی همان تصویر پر گره خیابانی با طعم ماندن در ترافیک چند ساعته باشد.

با وجود این مدیریت شهری و پلیس راهور به عنوان دو متولی اصلی این ماجرا همچنان علت این ترافیک های پرتکرار بارانی را به تردد خودروهای تک سرنشین ربط می دهند، اما مردم و بویژه آنهایی که در دو شب گذشته ساعت های زیادی را در وسط همین خیابان های پرترافیک برای یافتن یک تاکسی یا آمدن اتوبوس سپری کرده اند می پرسند که چرا زمانبندی آمدن اتوبوس ها در روزهای بارانی از 15 تا 20 دقیقه معمول به بیش از یک ساعت افزایش می یابد و اساسا چرا در روزهای بارانی اغلب تاکسی های پایتخت فقط به احترام صدای "دربست" ایست می کنند؟

شب گذشته برای رفتن از میدان گلها تا شهرک والفجر برای آمدن اتوبوس حدود یک ساعت معطل شدم در نهایت هم با هزار خواهش از یک راننده شخصی برای رسیدن به منزل کمک گرفتم.عجیب اینکه هیچ اتوبوسی برای خط های دیگر از صادقیه گرفته تا بیمارستان شهید بهشتی هم پیدا نمی‌شد."

در بخش دیگری از این گزارش آمده است:در آن سوی ماجرا اما کارشناسان حمل و نقل و برخی نمایندگان مردم در شورای شهر اعلام می‌کنند که آبگرفتگی معابر و روان شدن آب نهرها به خیابان ها، دلیل اصلی قفل شدن خیابان های پایتخت است. آن طور که اقبال شاکری عضو شورای شهر تهران به گزارشی که دو روز گذشته از سامانه خدمات شهری تهران دریافت کرده استناد می‌کند،اگر چه مقدار آبگرفتگی در سطح شهر نسبت به سالهای گذشته کمتر شده است اما همچنان مشکل سرریز آب به داخل خیابانها و معابر اصلی پایتخت وجود دارد و کسی نمی تواند آن را کتمان کند.

روزنامه جام جم هم در مطلبی با عنوان "باران می آید؛تهران قفل میشود" نوشت:میلی متر به میلی متر،سانتی متر به سانتی متر این حکایت حرکت بیشتر خودروهایی است که در دو روز گذشته خیابان های تهران را زیر باران پاییزی تردد می کنند خودروهایی که با گذشت زمان و قفل شدن خیابان ها لحظه به لحظه به تعدادشان اضافه می شود و در نهایت در صف ترافیک صد کیلومتری شامگاهی و صبحگاهی معابر پایتخت اسیر می شوند این را مدیر مرکز کنترل نظارت و ترافیک شهرداری تهران به ایرنا می‌گوید.همایون فتاحی با اشاره به معضل بارضش باران و کاهش سرعت تردد خودروها در دوروز گذشته در پایتخت می‌گوید: با این که سطح اشغال شده در ترافیک شامگاهی شهر تهارن در شرایط عادی 240 کیلومتر است این میزان یکشنبه شب در محدوده زمانی 17 تا 23 به حدود 340 کیلومتر رسید.

این اتفاق اما جدید نیست حالا به فهرست بحران‌هایی که هر چند وقت یک بار گریبان تهران را می‌گیرد باید بربحران دیگری را هم اضافه کنیم ترافیک در روزهای بارانی وبرفی حالا مدت‌ها است که با تغییر شرایط جوی بو بارش باران و برف یک فیلم تکراری در خیابان‌ها است این وسط حکایت شهروندان ساعت‌ها در ترافیک مانده هم مشخص است.


اتفاقی که باعث می‌شود ترافیک به تجربه مشترک خیلی در روزهایی مشابه این دو روز تبدیل شود.سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در همین رابطه با جام جم می‌گوید:قفل شدن  خیابان ها در روزهایی مثل یکشنبه دلایل مختلفی دارد. اما در مجموع برودت و بارندگی هوا بلا استثنا شهروندان را مجبور یا راغب کرده از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند و به همین دلیل ظرفیت معابر ما به حالت فوق اشباع در آمده این دلیل خودش برای ترافیک کافی است .حالا با بارش باران و لغزندگی سطح معابر سرعت حرکت هم پایین می آید و راننده ها با احتیاط بیشتری حرکت می‌کنند.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *