مردمی کردن اقتصاد یکی از بندهای مهم اقتصاد مقاومتی است/توانمندسازی مردم پیشنیاز مشارکت آنها در سازندگی کشور است
خبرگزاری میزان-معاون اول رئیسجمهور با تاکید بر لزوم مردمی کردن اقتصاد و مشارکت جامعه در سازندگی کشور گفت: این امر یکی از بندهای مهم سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی است و برای تحقق آن لازم است تا اقشار مختلف جامعه از مهارت های کافی برخوردار باشند.
به گزارش گروه سیاسی میزان به نقل از پایگاه اطلاعرسانی ریاستجمهوری، جلسه شورای عالی پشتیبانی سواد آموزی ظهر امروز (دوشنبه) به ریاست معاون اول رئیسجمهور برگزار شد.
اسحاق جهانگیری با تاکید بر لزوم مردمی کردن اقتصاد و مشارکت آحاد جامعه در سازندگی کشور، گفت: این موضوع یکی از بندهای مهم سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی است و برای تحقق آن لازم است تا اقشار مختلف جامعه از مهارت های کافی برخوردار باشند.
وی ادامه داد: سوادآموزی و توانمندسازی مردم پیشنیاز مشارکت آنها در سازندگی کشور است و لازم است با همکاری دستگاههای مسئول، طرحی جامع در این زمینه و در قالب برنامه ششم توسعه تدوین شود تا شاهد مشارکت بیش از پیش مردم در توسعه اقتصادی و سازندگی کشور باشیم.
معاون اول رئیسجمهور همچنین با تاکید بر اهمیت پایش سواد آموزان و گره خوردن سواد با زندگی و شغل آنها، گفت: ممکن است افرادی که یک دوره سواد آموزی را سپری میکنند در اثر گذشت زمان دچار فراموشی و بازگشت به بیسوادی شوند، بنابراین لازم است برای جلوگیری از بروز این مشکل، برنامهریزی های لازم در جهت پایش سواد آموزی انجام شود.
جهانگیری ضرورت همافزایی و همکاری میان دستگاهها و مراکزی که به نوعی در حوزه سواد آموزی نقش دارند را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: باید برنامههای سواد آموزی در قالب طرحی جامع در چارچوب برنامه ششم توسعه تدوین شود تا شاهد پرهیز از موازیکاری و تحقق مدیریت یکپارچه و به تبع آن بازده بیشتر در این زمینه باشیم.
معاون اول رئیسجمهور همچنین با اشاره به وجود بیش از 3 میلیون صنف کاری در کشور و اهمیت برخورداری کارگران صنوف مختلف از نعمت سواد، خواستار ارتقاء و بروز رسانی مشوق های لازم برای کارگران و کارفرمایان فاقد سواد در صنوف مختلف کشور شد.
در این جلسه حجت الاسلام قرائتی نماینده ولی فقیه در سازمان نهضت سواد آموزی نیز با اشاره به تعداد زیاد فارغ التحصیلان کشور که از مهارت کافی برای جذب به بازار کار برخوردار نیستند، بر لزوم آموزش مهارتهای لازم به دانش آموزان و دانشجویان در طول دوران تحصیل تاکید کرد.
در این نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با اشاره به برنامهریزی های صورت گرفته برای افراد ناتوان ذهنی و جسمی که از تحصیل بازماندهاند، گفت: برنامه ریزیهای لازم انجام شده تا این افراد بتوانند در دورههای سواد آموزی شرکت کنند.
ربیعی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهمنامه میان وزارتخانههای تعاون،کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش برای کمک به کودکان بازمانده از تحصیل افزود: با اجرای این تفاهمنامه، از میان 185 هزار نفر کودک بازمانده از تحصیل، تعداد 100 هزار نفر به تحصیل بازگشته اند که کارنامه خوبی برای دولت یازدهم محسوب می شود.
در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات جلسه گذشته شورا و نیز عملکرد شورای پشتیبانی استان ها ارائه و توضیحاتی نیز در خصوص آمار تحت پوشش فعالیتهای سواد آموزی در دولت تدبیر و امید بیان شد.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی هم در گزارشی اعلام کرد که در سال 92 بیش از 800 نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری به کلاسهای سوادآموزی معرفی شدهاند و از میان 1291 کودک ترک تحصیل کرده یا بیسواد، 1181 نفر در سال 94 تحت پوشش کلاسهای سواد آموزی قرار گرفتهاند.
وی همچنین به معرفی سه طرح جدید سازمان نهضت سوادآموزی مشتمل بر خواندن با خانواده، حلقه های کتاب و کتابخوانی و مراکز یادگیری محلی پرداخت و سپس اهداف، ماهیت و برنامه ریزی های صورت گرفته برای اجرای برنامه سنجش و پایش سواد را به عنوان یک طرح جدید تشریح کرد.
نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در ادامه این جلسه گزارشی از نحوه اجرای آیین نامه سواد آموزی کارگران ارائه کرد و به تشریح جزئیات این آییننامه و اقدامات انجام شده در راستای اجرای آن پرداخت.
اسحاق جهانگیری با تاکید بر لزوم مردمی کردن اقتصاد و مشارکت آحاد جامعه در سازندگی کشور، گفت: این موضوع یکی از بندهای مهم سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی است و برای تحقق آن لازم است تا اقشار مختلف جامعه از مهارت های کافی برخوردار باشند.
وی ادامه داد: سوادآموزی و توانمندسازی مردم پیشنیاز مشارکت آنها در سازندگی کشور است و لازم است با همکاری دستگاههای مسئول، طرحی جامع در این زمینه و در قالب برنامه ششم توسعه تدوین شود تا شاهد مشارکت بیش از پیش مردم در توسعه اقتصادی و سازندگی کشور باشیم.
معاون اول رئیسجمهور همچنین با تاکید بر اهمیت پایش سواد آموزان و گره خوردن سواد با زندگی و شغل آنها، گفت: ممکن است افرادی که یک دوره سواد آموزی را سپری میکنند در اثر گذشت زمان دچار فراموشی و بازگشت به بیسوادی شوند، بنابراین لازم است برای جلوگیری از بروز این مشکل، برنامهریزی های لازم در جهت پایش سواد آموزی انجام شود.
جهانگیری ضرورت همافزایی و همکاری میان دستگاهها و مراکزی که به نوعی در حوزه سواد آموزی نقش دارند را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: باید برنامههای سواد آموزی در قالب طرحی جامع در چارچوب برنامه ششم توسعه تدوین شود تا شاهد پرهیز از موازیکاری و تحقق مدیریت یکپارچه و به تبع آن بازده بیشتر در این زمینه باشیم.
معاون اول رئیسجمهور همچنین با اشاره به وجود بیش از 3 میلیون صنف کاری در کشور و اهمیت برخورداری کارگران صنوف مختلف از نعمت سواد، خواستار ارتقاء و بروز رسانی مشوق های لازم برای کارگران و کارفرمایان فاقد سواد در صنوف مختلف کشور شد.
در این جلسه حجت الاسلام قرائتی نماینده ولی فقیه در سازمان نهضت سواد آموزی نیز با اشاره به تعداد زیاد فارغ التحصیلان کشور که از مهارت کافی برای جذب به بازار کار برخوردار نیستند، بر لزوم آموزش مهارتهای لازم به دانش آموزان و دانشجویان در طول دوران تحصیل تاکید کرد.
در این نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با اشاره به برنامهریزی های صورت گرفته برای افراد ناتوان ذهنی و جسمی که از تحصیل بازماندهاند، گفت: برنامه ریزیهای لازم انجام شده تا این افراد بتوانند در دورههای سواد آموزی شرکت کنند.
ربیعی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهمنامه میان وزارتخانههای تعاون،کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش برای کمک به کودکان بازمانده از تحصیل افزود: با اجرای این تفاهمنامه، از میان 185 هزار نفر کودک بازمانده از تحصیل، تعداد 100 هزار نفر به تحصیل بازگشته اند که کارنامه خوبی برای دولت یازدهم محسوب می شود.
در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص مصوبات جلسه گذشته شورا و نیز عملکرد شورای پشتیبانی استان ها ارائه و توضیحاتی نیز در خصوص آمار تحت پوشش فعالیتهای سواد آموزی در دولت تدبیر و امید بیان شد.
رئیس سازمان نهضت سواد آموزی هم در گزارشی اعلام کرد که در سال 92 بیش از 800 نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری به کلاسهای سوادآموزی معرفی شدهاند و از میان 1291 کودک ترک تحصیل کرده یا بیسواد، 1181 نفر در سال 94 تحت پوشش کلاسهای سواد آموزی قرار گرفتهاند.
وی همچنین به معرفی سه طرح جدید سازمان نهضت سوادآموزی مشتمل بر خواندن با خانواده، حلقه های کتاب و کتابخوانی و مراکز یادگیری محلی پرداخت و سپس اهداف، ماهیت و برنامه ریزی های صورت گرفته برای اجرای برنامه سنجش و پایش سواد را به عنوان یک طرح جدید تشریح کرد.
نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در ادامه این جلسه گزارشی از نحوه اجرای آیین نامه سواد آموزی کارگران ارائه کرد و به تشریح جزئیات این آییننامه و اقدامات انجام شده در راستای اجرای آن پرداخت.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *