صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جزئیات اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات توسط سازمان‌ها

۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰:۱۳
کد خبر: ۹۲۹۵۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تصویب آئین نامه‌های اجرایی قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات در هیئت دولت گفت: کلیه دستگاه‌ها موظفند ظرف سه سال این مصوبه را اجرا کنند.
به گزارش ، علی جنتی در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه راه و شهرسازی که به همراه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مصلی تهران انجام  شد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه من به دعوت آخوندی به این نمایشگاه آمده‌ام گفت: برآنچه تأکید دارم بحث اطلاع رسانی و دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: قانون انتشار دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات در سال ۸۸ در مجلس شورای اسلامی تصویب شده بود اما آئین‌نامه‌های اجرایی آن هنوز آماده نبود که سال گذشته آئین‌نامه‌های اجرایی این قانون را در هیئت دولت تصویب کردیم و کمیسیون مربوطه آن نیز تشکیل شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات وزارت راه و شهرسازی با همه دستگاه ها و نهادها برای ایجاد هماهنگی در اجرای قانون دسترسی آزاد به اطلاعات، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها و حتی بخش خصوصی که خدمات عمومی ارائه می‌دهند موظف اند ظرف سه سال این قانون را با استفاده از انتشار اطلاعات خود در سایت‌های اطلاع رسانی به مردم ارائه دهند.

جنتی با بیان اینکه براساس آنچه در نمایشگاه راه و شهرسازی ملاحظه کردم، وزارت راه و شهرسازی جزء وزارتخانه های پیشتاز در این حوزه است گفت: این وزارتخانه علاوه بر دست آوردهایی که در حوزه های مسکن و حمل و نقل داشته در حوزه انتشار اطلاعات نیز برای دسترسی شهروندان موفق عمل کرده است.

وی افزود: آنچه از نظر ما مهم تلقی می‌شود رعایت حقوق شهروندی است که با توجه به علاقه شخص دکتر آخوندی به این موضوع قانون دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات به خوبی در وزارت راه و شهرسازی در حال اجراست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ارائه نزدیک به ۶۰۰ خدمت در وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: درحال حاضر شهروندان می توانند بخش عمده ای از این خدمات را از طریق سامانه های ارتباطی اینترنتی و برنامه های موبایلی دریافت کنند که کار ارزنده ای است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *