صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

احتمال تخصیص ردیف استخدامی ویژه مشاغل تخصصی در آموزش و پرورش

۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰:۰۱
کد خبر: ۹۱۲۰۳
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- وزیر آموزش و پرورش گفت: باید از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در تامین نیازهای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استفاده کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی ، علی اصغر فانی در سی‌امین جلسه شورای سازمان آموزش و پرورش استثنایی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: توسعه مشارکت‌ها یکی از سیاست‌های جدی آموزش و پرورش در دولت یازدهم است که استفاده از توانمندهای اعضای انجمن اولیا و مربیان مدارس و بهره گیری از ظرفیت خیرین، نهادهای دولتی و غیردولتی می توانند در ذیل این سیاست مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی با تاکید بر نقش مشارکتی انجمن های اولیا و مربیان در اداره مدارس، تصریح کرد: انجمن های اولیا ومربیان به مانند یک وزارتخانه کوچک در دل نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور هستند که نقش مهمی در شکل دهی ذهن و رفتار دانش آموزان و اولیای آنها دارد و آموزش و پرورش درراستای ایفای این نقش مهم در انجمن‌ها جدیت کامل دارد .

وی آموزش پرسنل شاغل در مدارس استثنایی را مهم خواند و افزود: آموزش و پرورش در نظر دارد با استفاده از فیلم‌های آموزشی ،‌استفاده از نرم افزارهای ویژه در شبکه ملی رشد و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت بتواند خدمات بهتری را برای معلمان این مدارس فراهم کند .

فانی با اشاره به این کمبود نیروی متخصص در مدارس استثنایی کشور، خاطر‌نشان کرد : با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مکاتباتی انجام داده ایم تا بتوانیم با تخصیص یک ردیف استخدامی ویژه مشاغل تخصصی ، مشکل کمبود نیروی تخصصی آنها را بر طرف کنیم .

وی با بیان این که موضوع آموزش و رفع نیازهای کودکان با نیازهای ویژه فراتراز وظیفه وزارت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: آموزش و پرورش در راستای رفع نیازهای مختلف این دانش‌آموزان ، اقدامات مشترکی را با وزارت کار و رفاه اجتماعی انجام داده است و امید است بتوانیم به نتایج خوب و قابل توجهی در این زمینه برسیم .

فانی با تاکید بر اجرای طرح فراگیر تلفیقی در آموزش و پرورش ، عنوان کرد: این طرح به دانش‌آموزان و اولیای آنها اعتماد به نفس ویژه‌ای می‌دهد که تجربیات جهانی ، علمی و دانشگاهی و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بر آن صحه می گذارد.

 وی با انتقاد از موازی کاری در اجرای طرح‌های مختلف توسط نهادهای مختلف درکشور، گفت: باید از ظرفیت نهادهای دولتی و غیردولتی در قالب تشکل‌ها در رفع نیاز دانش‌آموزان با مدارس استثنایی بهره لازم ببریم .



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *