صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

استفاده از جعبه سیاه برای مشخص شدن علت سانحه بویینگ 747 ماهان

۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴:۳۲
کد خبر: ۹۰۷۵۰
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان - برای روشن شدن علت سانحه از جعبه سیاه هواپیما نیز کمک گرفته می شود و اطلاعات جعبه سیاه بازخوانی خواهند شد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی میزان، بیست و سوم مهرماه بود که یک فروند بویینگ 747 متعلق به هواپیمایی ماهان ایر، دقایقی پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد و در حالی که قدرت 4 موتور هواپیما برای اوجگیری روی حداکثر تنظیم شده بود دچار سانحه شد.

به گفته سروی، معاون فنی شرکت هواپیمایی ماهان در این سانحه قطعه LTP یا همان توربین فشار پایین موتور شماره 3 کنده شده و حوالی اسلامشهر سقوط کرده است اما هواپیما با مهارت خلبان توانست در فرودگاه مهرآباد به سلامت به زمین بنشیند.

گفتنی است که توربین فشار پایین از قطعات اساسی موتور هواپیما است که جدا شدن آن موجب از دست رفتن موتور شماره 3 شده و به گفته یک منبع آگاه جدا شدن این قطعه موجب صدمه به موتور شماره 4 هواپیما شده و همچنین بدنه هواپیما نیز آسیب دیده است.

در همین رابطه علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری به خبرنگار میزان گفت: کمیته بررسی علت این سانحه تشکیل شده و در حال بررسی برای علت وقوع این سانحه و جدا شدن قطعه از موتور هواپیماست.

وی افزود: برای روشن شدن علت سانحه از جعبه سیاه هواپیما نیز کمک گرفته می شود و اطلاعات جعبه سیاه بازخوانی خواهند شد.

لازم به ذکر است هواپیمای بویینگ 747 ماهان به علامت ثبتی EP-MNE که دچار سانحه شده بود هم اکنون از خط پروازی خارج شده و پرواز های آن متوقف گردیده است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *