اولویت اول ساخت آزادراه همدان - کرمانشاه - مرز خسروی است
خبرگزاری میزان - مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه ضمن تأکید بر ضرورت ساخت راهآهن غرب بیانکرد: تلاش ما بر این است تا عملیات ساخت این خط ریلی هرچه زودتر و از اواخر آبانماه آغاز شود.
بهادری در این باره اضافه کرد: این پروژه علاوه بر برخورداری از ۱۶۷ میلیارد تومان اعتبار ملی دارای دو فاینانس خارجی در دو قطعه ملایر - کرمانشاه با ارزش ۱۱۰ میلیون یورو و کرمانشاه - مرز خسروی با هزینه ۳۲۰ میلیون یورو نیز است.
وی با تأکید بر اینکه تلاش وزارت راه و عوامل مجری بر این است تا عملیات ساخت راه آهن تا یک ماه دیگر آغاز شود گفت: در صورت تحقق اعتبارات و به نتیجه رسیدن مذاکرات با یکی از این شرکت های خارجی این پروژه باعث ارتباط نواحی مرکزی کشور به شمال و همچنین جنوب به غرب شده و کشور ما را به عراق نیز متصل میکند. این راه آهن در نهایت قسمتی از اتصال ریل استان کرمانشاه به حلقه ریلی کشور نیز خواهد بود.
این مقام مسئول در ادامه سخنانش تأکیدکرد: راه آهن غرب از لحاظ حمل بار و مسافر تأثیر بسزایی برای کشور داشته که کاهش هزینه بسیاری را نیز با خود به همراه خواهدداشت.
بهادری دراین خصوص همچنین بیانکرد: این پروژه ضمن اینکه ارتباط کشورهای آسیای شرقی به آسیای غربی را حاصل می کند تأثیر قابل توجهی در توسعه استان داشته و در حقیقت ساخت آن ضرورتی برای کرمانشاه و کل کشور محسوب میشود.
ساخت آزاد راه کرمانشاه- مرز خسروی
بهادری درباره پروژه آغاز ساخت آزادراه همدان - کرمانشاه- مرز خسروی نیز گفت: این پروژه نیز همانند راهآهن غرب در مسیر زائران عتباتعالیات بوده و به عنوان یکی از ضروریات کشور در اولویت پروژههای استان قراردارد. ماده 12 ساخت این آزادراه در دو قسمت همدان - کرمانشاه و کرمانشاه - مرز خسروی اخذ شده و اکنون مراحل مذاکرات نهایی با دو شرکت ایتالیایی و سوئدی را طی میکند.
وی در ادامه اضافهکرد: این پروژه ملی نیز در توسعه استان مؤثر بوده و ارتباطی هم بین حوزه مرکزی و شمالی ایجاد میکند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *