نگرش معلمان نسبت به کاربرد شبکههای اجتماعی مجازی، مبتنی بر فرصتمحور بودن است
خبرگزاری میزان- رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: نگرش معلمان نسبت به کاربرد شبکههای اجتماعی مجازی، مبتنی بر فرصتمحور بودن است.
به گزارش گروه اجتماعی میزان، محسن موحد در کارگاه آموزشی دوره آشنایی با شبکههای اجتماعی که در سالن اجتماعات معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهارکرد: پدیده های مولود فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، می تواند از منظر آسیب شناسانه نیز مورد مطالعه قرار گیرند. چنین رویکری با توجه به فرصت و یا تهدید قلمداد کردن کاربرد این پدیده ها، قابل تفسیر است.
رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این که فناوری های نوین فرصت است، تردیدی نمی توان روا داشت، تصریح کرد: هنگامی که به جنبه های اجتماعی این پدیده ها علی الخصوص در جامعه مخاطب معلمان و دانش آموزان نگریسته می شود ، به تناسب هنجارها؛ زمینه های اجتماعی، فرهنگی و ... جنبه های فرصت، آسیب یا تهدید نیز مطرح می شود.
وی با بیان این که به جمعیت ارزشمند معلمان قریب به یک میلیون نفر هستند، افزود: معلمان همواره در نقش گروههای مرجع، وظیفه انتقال ارزش ها و هنجارها را از نسلی به نسل دیگر عهده دار هستند، نوع نگرش آنان نسبت به تهدیدات با فرصتهای شبکهای اجتماعی مجازی، مورد پژوهشی قرار گرفت. در این پژوهش نگرش معلمان به عنوان کاربر این مولود؛ نسبت به تهدیدات اجتماعی و امنیتی و فرصت کاربرد شبکه های اجتماعی مجازی مورد سنجش قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: برای انجام این تحقیق؛ مقیاس نگرشی شامل سوال یا جملات آزمودنی با بهره گیری از مقیاس 5 درجه ای لیکرت طراحی و برای بررسی فرضیه های پژوهش و تحلیل سئوالات تخصصی مربوط به آنها ؛ از آزمون تک نمونه یا شاخص ها آماری نیز استفاده شده است.
موحد با بیان این که جامعه آماری فرهنگیان از 5 کلانشهر 323 هزار و 556 نفر و به صورت تصادفی انتخاب شده اند، خاطرنشان کرد: بر اساس آگاهی معلمان نسبت به تهدیدات امنیتی و اطلاعاتی در شبکه ها ی مجازی، نگرش فرهنگیان در خصوص این پدیده عمدتاً مبتنی بر فرصت محور بودن آن است.
رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش افزود: با توجه به آسیب ها و تهدیدات فراوان این پدیده که فرهنگیان را با مخاطرات جدی مواجه می نماید، ضرورت داشت تا ضمن تبیین فرصت های موجود در شبکه های اجتماعی مجازی، تهدیدات و آسیب ها نیز توصیف شود تا معلمان با شناخت و آگاهی بیشتری نسبت به فناوری نوین گام بردارند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *