بازاریابی در خارج از کشور باید تقویت شود/ از تجربه خارجیها باید استفاده کرد
خبرگزاری میزان - وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه بازاریابی در خارج از کشور باید تقویت شود، گفت: در زمینه های مختلف باید از تجربه خارجی ها استفاده کنیم.
وی دومین نکته را توانایی بازاریابی در خارج از کشور دانست و افزود: دانش حضور در بازارهای خارجی دانش ویژه ای است که شرکت های ما باید بیشتر تلاش کنند و از متخصصان خارجی که تجربه کافی در این زمینه دارند استفاده کنند.
وی با توصیه بر مشارکت شرکت های ایرانی و خارجی با هدف توسعه صادرات گفت: مقرر شد تمام سرمایه گذاری خارجی در صنایع با مشارکت بخش داخلی و هدف گیری صادراتی باشد و حداقل ثلث تولیدات صادر شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما در پی تامین اعتبار برای کمک به شرکت های صادراتی هم برای کمک به حضور در نمایشگاه ها و هم کمک به تبلغات هستیم.
وی گفت: امیدوارم با فضای بین المللی که پیش رو است و رفع موانع بانکی و دیگر محدودیتها شاهد رونق صادرات باشیم.
نعمت زاده با اشاره به اینکه باید صادرات غیر نفتی توسعه یابد افزود: باید برای صادرات سرمایه گذاری کنیم، بازار صادراتی به مفهموم صادرات کالای مازاد نیست باید با هدف صادرات سرمایه گذاری کنیم حضور در بازارها داشته باشیم و کیفیت و قیمت های ما رقابت پذیر باشد چون عرضه کنندگان در دنیا زیاد هستند، چون سهم صادراتی ما در دنیا بسیار بسیار ناچیز است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *