صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بازاریابی در خارج از کشور باید تقویت شود/ از تجربه خارجی‌ها باید استفاده کرد

۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰:۰۱
کد خبر: ۸۸۶۶۹
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه بازاریابی در خارج از کشور باید تقویت شود، گفت: در زمینه های مختلف باید از تجربه خارجی ها استفاده کنیم.
به گزارش ، محمد رضا نعمت زاده در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات خاورمیانه و شمال افریقا در تهران در پاسخ به این سوال که مهمترین چالش های صادرات چیست، اظهار کرد: نخست باید ظرفیت سازی کنیم، چون در اغلب کالاهایی که مشتری خارجی داریم تولید کم است.

وی دومین نکته را توانایی بازاریابی در خارج از کشور دانست و افزود: دانش حضور در بازارهای خارجی دانش ویژه ای است که شرکت های ما باید بیشتر تلاش کنند و از متخصصان خارجی که تجربه کافی در این زمینه دارند استفاده کنند.

وی با توصیه بر مشارکت شرکت های ایرانی و خارجی با هدف توسعه صادرات گفت: مقرر شد تمام سرمایه گذاری خارجی در صنایع با مشارکت بخش داخلی و هدف گیری صادراتی باشد و حداقل ثلث تولیدات صادر شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ما در پی تامین اعتبار برای کمک به شرکت های صادراتی هم برای کمک به حضور در نمایشگاه ها و هم کمک به تبلغات هستیم.

وی گفت: امیدوارم با فضای بین المللی که پیش رو است و رفع موانع بانکی و دیگر محدودیتها شاهد رونق صادرات باشیم.

نعمت زاده با اشاره به اینکه باید صادرات غیر نفتی توسعه یابد افزود: باید برای صادرات سرمایه گذاری کنیم، بازار صادراتی به مفهموم صادرات کالای مازاد نیست باید با هدف صادرات سرمایه گذاری کنیم حضور در بازارها داشته باشیم و کیفیت و قیمت های ما رقابت پذیر باشد چون عرضه کنندگان در دنیا زیاد هستند، چون سهم صادراتی ما در دنیا بسیار بسیار ناچیز است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *