صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تخصیص اعتبار 160 میلیارد تومانی برای برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان / تهیه صندوق‌های شفاف برای اخذ رای

۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴:۴۱
کد خبر: ۸۷۹۷۶
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور از تخصیص اعتبار 160 میلیارد تومانی برای برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خبر داد و گفت: حدود 80 هزار صندوق شفاف که کسری داشتیم توزیع می‌شود.
به گزارش گروه سیاسی ، جواد ناصریان صبح امروز در دومین همایش فرمانداران، بخشداران و اعضای ستاد انتخابات استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل اظهار داشت: در گذشته 25 میلیارد تومان بدهی استانداران و دستمزد مجریان انتخابات پرداخت نشده بود که با پیگیری‌های استانداران این منابع را تامین کردیم و اولین منابع پرداخت شده همین 25 میلیارد تومان بود که بین استانداری‌ها توزیع می‌شود.

وی افزود: دولت هیچ بدهی به مجریان برگزاری انتخابات ندارد و اگر بدهی از بابت اجرا وجود دارد از محل‌هایی غیر از وزارت کشور و دولت است و باید تامین شود.

ناصریان با بیان اینکه اگر همه اقدامات را بر مبنای برگزاری مناقصات انجام دهیم حداقل با کاهش 30 درصدی هزینه‌ها مواجه خواهیم شد؛ اذعان داشت: دو اصل در توزیع منابع را در نظر داریم که اولی بحث رعایت قوانین و مقررات در توزیع و هزینه کرد آنها و رعایت قانون برگزاری مناقصات با فروشندگان کالاهایی است که ما متقاضی آن هستیم تا منجر به کاهش هزینه‌های انتخابات شود و با حدود 6 قراردادی که منعقد کردیم حدقل 30 درصد هزینه‌ها را پایین آورده‌ایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور تصریح کرد: اصل مهم دوم بحث عدالت در توزیع منابع است و با توجه به مشکلاتی که در این حوزه داشتیم سعی می‌کنیم عدالت را در توزیع منابع متناسب با حجم استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها کاملا رعایت کنیم.

ناصریان با بیان اینکه در ستاد انتخابات وزارت کشور دستورالعمل‌های هزینه کردها در حال تدوین است و باید این مهم مدنظر باشد و متناسب با آن اقدامات در حوزه مالی اداری انجام گیرد، افزود: تعهدات مازاد بر اعتبار دستگاه‌های اجرایی منابعی را پیش رو نخواهد داشت بنابراین به هیچ وجه چنین تعهدی ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم خریدهای عمده را در وزارت کشور انجام دهیم و تقاضا داریم قانون برگزاری مناقصات مدنظر باشد تا از ظرفیت کاهش هزینه‌ها نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: منابع توزیع شده حتما در محل برگزاری انتخابات و ماموریت اصلی هزینه شود؛ به هرحال هزینه‌های متفرقه عوامل اجرایی پیش‌بینی شده و سعی می‌کنیم نهایت دقت و عدالت را در توزیع منابع رعایت کنیم.

* جمع بندی درباره 80 هزار صندوق شفاف

این مسئول با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر شفافیت صندوق‌های رای به گونه‌ای که داخل آن قابل رویت بوده و آراء مردم قابل خواندن نباشد، گفت: حدود 80 هزار صندوق شفاف که کسری داشتیم توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه زمانی که وزیر کشور مستقر شدند بیش از 65 تا 70 درصد پست‌های مدیریتی وزارت از سایر دستگاه‌ها بود که با تلاش‌هایی که صورت دادیم این رقم را در خیلی از استان‌ها به نرم 15 درصد رساندیم و در حال حاضر می‌توان گفت: بیش از 75 درصد مدیران از نیروهای خود وزارت کشور هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور خاطرنشان کرد: در خصوص تجهیزات انتخاباتی منابعی را تحت عنوان تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نداریم و برای تجهیزات منابعی توزیع نخواهد شد بنابراین باید از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده به عمل آید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *