صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

کاهش 17 درصدی اطاله دادرسی در صورت وصول به موقع نظریات کارشناسی

۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰:۰۱
کد خبر: ۸۶۰۲۶
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان- بهشتیان گفت: در صورت وصول به موقع نظریات کارشناسی به محاکم دادگستری استان یزد کاهش 17 درصدی اطاله دادرسی را شاهد خواهیم بود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد،محمدحسین بهشتیان در شورای معاونین دادگستری استان یزد افزود : تأخیر در ارسال نظریه کارشناسی و عدم رعایت فرصت قانونی از سوی کارشناسان اطاله دادرسی را در پی دارد که باید نسبت به مسئله چاره اندیشی صورت گیرد.

وی با تقسیم دلایل اطاله دادرسی به دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی ابراز داشت: در بسیاری از پرونده ها قاضی رسیدگی کننده الزام قانونی دارد تا قبل از صدور رأی نظریه کارشناسی را اخذ کند که این امر با عدم ارسال به موقع نظریه کارشناسی رسیدگی ها را با اطاله روبرو می سازد.

این مقام قضایی بررسی دقیق دلایل عدم ارسال به موقع نظریه های کارشناسی ضروری دانست و تصریح کرد:باید دلایل عدم ارسال به موقع نظریات کارشناسی از سوی یک هیئت کارشناسی با حضور مقامات مجرب قضایی و کارشناسان خبره و با تجربه مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

بهشتیان اظهار داشت: در صورت وصول به موقع نظریات کارشناسی به محاکم دادگستری استان یزد کاهش 17 درصدی اطاله دادرسی را شاهد خواهیم بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *