صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

نظرسنجی پیامکی 90، سود برنامه یا مخابرات؟ آیا عادل فردوسی پور راست می گوید؟

۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸:۵۸
کد خبر: ۸۴۵۸۱
خبرگزاری میزان - عادل فردوسی پور امشب در برنامه تأکید داشت که چرا عده ای سود جو از فوت دردناک هادی نوروزی کیسه هایشان را پر کردند و بلیت فروشی کردند و برای پارکینگ استادیوم پول گرفتند. اما درباره مسابقه پیامکی خود حقیقت را گفت اما حقیقت را "کامل" نگفت!
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل از طرفداری - عادل فردوسی پور تأکید بسیاری بر بی هزینه بودن نظرسنجی پیامکی برنامه اش دارد. البته راست می گوید. شما بر خلاف سرویس های دیگر که به بهانه های حمایت از تیم ملی فوتبال و تیم ملی والیبال درآمد هنگفت کسب می کنند و قبل از مسابقات به شدت روی مغز مخاطب راه می روند و جوایز عجیب و غریبی از همان محل پول مردم در پیامک ها می دهند، در نظرسنجی برنامه 90 هزینه ای جز هزینه پیامکی استاندارد اپراتور ها پرداخت نمی کنید و این گفته و ادعا کاملا درست است اما این وسط ابهامی وجود دارد!

فرمول کنونی درآمدزایی برنامه 90 را می توانید با تماس با واحد تبلیغاتی سازمان صداوسیما یا خود برنامه بدست آورید.

فرمول به طور کلی این چنین است: اگر برای برنامه 90 تا حدود 2 میلیون پیامک از سمت مخاطبان ارسال شود، اسپانسر برای هر پیامک باید مبلغی حدود 20 تومان بپردازد. یعنی اگر در یک برنامه یک میلیون و نهصدهزار پیامک از مخاطبان ارسال شود، اسپانسر موظف است به برنامه 90، 38 میلیون تومان پرداخت کند. البته هزینه پیامک پاسخ برای شما نیز بر عهده اسپانسر است.
در صورتی که پیامک ها بیش از این مقدار شود، اضافی آن حدود 10 تومان برای هر پیامک برای اسپانسر هزینه در پی خواهد داشت.

البته شیوه های درآمد زایی به صورت غیرمستقیم از اسپانسر شیوه بسیار هوشمندانه و عاقلانه ایست و هیچ ایرادی به آن وارد نیست. و همان طور که ما در طرفداری با فروش بنرهای تبلیغاتی هزینه های سنگین اداره سایت را تأمین می کنیم برنامه 90 که با زحمات بسیار تهیه می شود هزینه های بسیاری دارد که باید تأمین کند. اما تضادی اینجا دیده می شود بین ارسال یک عدد برای احترام به یک متوفی و کسب درآمد از آن احترام های پیامکی!

صحبت از آن شد که بهتر است به احترام هادی نوروزی، پول های گرفته شده در استادیوم آزادی به مراکز خیریه پرداخت شود. امشب 3 میلیون پیامک به برنامه 90 داده شد، اسپانسر برنامه امشب با احتساب 20 تومان برای 2 میلیون پیامک اول و 10 میلیون برای 1 میلیون پیامک مابقی چیزی در حدود 50 میلیون تومان به واحد تجاری سازمان صداوسیما یا برنامه 90 پرداخت کرده است تا امشب در پاسخ پیامک ها میهمان گوشی های تلفن همراه شما باشد. البته اعداد با نرخ امروز اسپانسری این برنامه احتمالا تفاوت دارد و مورد تأیید صد در صدی طرفداری نیست اما حدود آن در همین ارقام خواهد بود.

پس شما با هر پیامک، 10-20 تومان مستقیماً تقدیم مخابرات می کنید،  10-20 تومان را هم از طریق اسپانسر تقدیم برنامه 90 می کنید.

در نتیجه شایسته است برنامه 90 نیز این حداقل بخشی از  چند ده میلیون تومانی که بیش از حالت معمول بابت احترام مردم به هادی نوروزی دریافت کرده است را همانند توقعی که از مسئولین استادیوم آزادی دارد به نهاد های خیریه پرداخت کند و مخاطبان خود  را نیز آگاه کند.

عادل فردوسی پور مشغول مطالعه  آکادمیک در حوزه علوم مرتبط با رسانه است. در رسانه نیاز نیست شما دروغ بگویید، کافیست شما حقیقت را کامل نگویید یا توالی صحبت ها را درست رعایت کنید. تکنیک های رسانه با عنوان MMT یا Media Manipulation technics برای کسب اطلاعات بیشتر در اینترنت قابل جست و جو و مطالعه است.

به عنوان قانون عمومی، به هر آنچه، هر کسی هر چند محبوب یا منفور با هر سابقه ای از هر رسانه ای  به شما می گوید شک کنید. حتی همین مقاله و حتی همین سایت ما، طرفداری!

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *