صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

ارائه الکترونیکی استعلام‌های مالیاتی از 17 مهر

۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱:۰۳
کد خبر: ۸۴۴۹۴
دسته بندی‌: حقوق و قضا ، قضایی
خبرگزاری میزان- دشتی اردکانی گفت: پاسخ استعلام‌های سازمان امور مالیاتی کشور درشهر تهران به صورت الکترونیکی با یک کد 12 رقمی از 17 مهرماه ارائه می‌شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی میزان به نقل از  روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران، جلسه هم‌اندیشی کانون سردفتران و دفتریاران و اداره كل ثبت استان تهران، با حضور محمدرضا دشتي اردكاني؛ رییس کانون سردفتران و دفترياران، ميرصادق سعادتيان؛ مديركل ثبت اسناد و املاك استان تهران، اعضاي هيات مديره كانون، سردفتران و دفترياران استان تهران و روساي واحدهاي ثبتي استان در سالن همايش‌ كانون سردفتران برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا دشتي اردكاني ضمن تسليت درگذشت زائران ايراني، در حادثه منا گفت: اميدواريم هرچه زودتر، خبر سلامتي همكار عزيزمان عبدالله خادمي، نايب رئيس جامعه سردفتران و دفترياران آذربايجان غربي كه در اين حادثه مفقود شده‌اند، مطلع شويم.

رئيس كانون سردفتران و دفترياران با بيان اينكه چند ساعت پس از سخنان مقام معظم رهبری به ناگاه رفتار سعودی‌ها تغییر کرد، افزود: پس از سخنراني مقام معظم رهبري، مواضع آل‌سعود 180 درجه تغيير كرد و توافقاتي با مسئولان ايراني انجام دادند و دوست و دشمن اقرار كردند كه مواضع قاطعانه رهبري موجب شد تا آنها عقلاني برخورد كنند.

دشتي اردكاني با بيان اينكه از 17 مهر، پاسخ استعلام‌هاي سازمان امور مالیاتی کشور به صورت الکترونیکی ارائه مي‌شود، گفت: طبق توافقي كه با وزارت امور اقتصاد و دارايي، سازمان امور مالياتي، سازمان ثبت اسناد و املاك كشور و اداره كل ثبت اسناد و املاك استان تهران صورت گرفت از 17 مهر پاسخ استعلام دارايي در سامانه ثبت آني به صورت الكترونيك با يك کد 12 رقمی ارائه می‌شود.
وي با بيان اينكه تا اول آذر استعلامات دارايي در شهر تهران به صورت الكترونيكي و در موارد استثناء به صورت سنتي پاسخ داده مي‌شود، افزود: اميدواريم پس از بررسي زيرساخت‌هاي لازم تا پايان سال استعلام‌ها و پاسخ آن به صورت الكترونيكي انجام شود.
به گفته دشتي اردكاني، تمام زيرساخت‌هاي لازم براي الكترونيكي كردن استعلام‌ها در سازمان ثبت اسناد و املاك كشور آماده است و منتظر اعلام سازمان‌هاي ديگر درخصوص آماده بودن زيرساخت‌هاي آنها هستيم.

 مدیر کل ثبت استان تهران نیز در این جلسه ضمن تسليت و ابراز همدردي با خانواده حادثه ديدگان و جانباختگان منا، بي‌كفايتي آل‌سعود را متذكر شد.

سيد صادق سعادتیان همچنين ضمن ابراز خرسندی از حضور در جلسه پرسش و پاسخ حقوقی سردفتران استان تهران که هر هفته روزهای یکشنبه در محل کانون برگزار می شود به همفكري و همدلي دو نهاد اشاره كرد و گفت: با توجه به سال همدلي و همزباني؛ مثل سنوات گذشته، با مديران ثبتي استان تهران، براي برخي از اموري كه نياز به همفكري و مشورت با سران دفاتر اسنادرسمي دارد در خدمت شما هستيم تا در حد توانمان بتوانيم، ابهامات و اختلاف‌نظرهاي احتمالي را در اين جلسات رفع كنيم.

وي همكاري و همدلي سردفتران اسنادرسمي با اداره كل ثبت استان تهران را يادآورشد و گفت: همكاري دوجانبه منجر به موفقيت در اجراي طرح‌هاي ملي، استاني و سازماني شده است و اگر اين همكاري نبود قطعا امروز در خدمات الكترونيكي ثبت‌ آني و ارتباط الكترونيكي دفاتر اسنادرسمي موفق نبوديم.
مديركل ثبت استان تهران با بيان اينكه پاسخ استعلامات نسبت به اوايل بهتر شده اما همچنان راضي‌كننده نيست گفت: با برنامه‌ريزي انجام گرفته روزي سه بار كنترل مي‌شود و اگر ابهامي نداشته باشد حداكثر سه روز كاري پاسخ استعلام‌ها ارسال مي‌شود.
به گفته سعادتيان، متصديان استعلامات، اسناد مالكيتي كه مشمول طرح تعويض سند مالكيت مي‌شود را استعلام نكنند.

مديركل ثبت استان تهران به سه پل ارتباطي متقاضيان با اداره كل اشاره كرد و گفت: براي ارتقاي كار و امور اداري ايميل بنده، ايميل معاونين و شماره پيامك اداره كل ثبت اسناد و املاك استان تهران پل‌هاي ارتباطي براي شنيدن و پيگيري امور است.

وي به پيشخوان پذيرش سند مالكيت در دفاتر اسنادرسمي اشاره كرد و گفت: در گذشته با ايجاد باجه‌هاي پستي و ارسال مرسولات، سند مالكيت درخواستي توسط متقاضيان در ادارات ثبت درخواست مي‌شد و ادارات ثبت سند را توليد و ارسال مي‌كردند. اما هم‌اكنون در حوزه ثبت كن به صورت پايلوت با چند دفترخانه تعامل انجام شده است و پذيرش كه قبلا توسط پست انجام مي‌شد در اختيار دفاتر اسنادرسمي قرار گرفته است.

 به گفته او طبق توافقي كه با اداره پست صورت گرفته است، در جلسه شورا مصوب شد كه از اول آذر، درخواست‌كنندگان سند مالكيت به دفاتر پايلوت هدايت شوند.

 

وي ضمن تشكر از دشتي اردكاني، رئيس كانون سردفتران و دفترياران درخصوص دفاعياتي كه در حوزه شوراي سياستگذاري و شوراي فناوري داشتند گفت: تنها طرحي كه دراولين جلسه شوراي فناوري با حداقل چالش بين ادارات ثبت و دفاتر اسنادرسمي ايجاد شد ارسال ارتباط الكترونيكي دفاتر اسنادرسمي و ادارات مناطق ثبتي كه به صورت پايلوت بود.
سعادتيان به دادگاه انتظامي سردفتران نيز اشاره كرد و گفت: با رعايت چند نكته و كمي دقت نظر مي‌توانيم اين دادگاه را تعطيل كنيم.

به گفته وي، تلاش بر اين است كه آمار فيزيكي و دستي را حذف كنيم و تا وقتي حذف نشده است مجبور به كنترل هستيم.

مدیر کل ثبت استان تهران برگزاری جلسات پرسش و پاسخ حقوقی در خصوص مسایل سردفتری در کانون سردفتران را امری بسیار پسندیده برشمرد و با قدردانی از سردفتران و دفترياران اسناد رسمی در یاری رسانی به مردم با وجود همه مشکلات مالی و مسایل موجود، آنان را دارای علم، تخصص و آگاهی لازم دانست  و خواستار تعامل و همکاری هر چه بیشتر واحدهای ثبتی و دفاتر اسناد رسمی شد.

در ادامه جلسه، سعادتيان، مديركل ثبت استان تهران به سوالات سردفتران و دفترياران استان تهران درخصوص مسائل سردفتري پاسخ داد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *