صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

15 هزار موتورسیکلت در یک سال گذشته معاینه فنی شدند

۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰:۰۱
کد خبر: ۸۳۸۳۹
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی شهر تهران از مراجعه تنها 107 دستگاه موتور سیکلت طی سال جاری به مراکز معاینه فنی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی میزان، ولی آذروش، مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران با اشاره به اینکه اکنون موتورسیکلت های بنزینی بالغ بر 21درصد در افزایش آلاینده های هوا نقش دارند، گفت: حدود یک پنجم آلودگی تهران ناشی از موتورسیکلت های غیر استانداری است که به هیچ و قید و شرطی در شهر تهران و به خصوص هسته مرکزی شهر تردد دارند.


وی با تاکید بر اینکه آلودگی یک موتورسیکلت کاربراتوری  8برابر یک خودروی استاندارد یورو 2 است، افزود: بیش از 3میلیون موتورسیکلت در تهران وجود دارد که بر اساس آمار قریب به 1.5 میلیون دستگاه در سطح شهر تردد می کنند، این در حالیست که  95درصد موتورسیکلت ها کاربراتوری هستند.


مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران با اشاره به اینکه موتورسیکلت ها بی هیچ قید و شرط و ممنوعیتی و با هر میزان آلایندگی در شهر تردد دارند، گفت: در حالی که معاینه فنی موتورسیکلت ها نیز الزامی است و حتی مرکز معاینه فنی ویژه موتورسیکلت نیز در شهر تهران مهیا است اما موتورسیکلت سواران خود را ملزم به انجام معاینه فنی نمی دانند.


به گفته آذروش از ابتدای سال جاری تاکنون از مجموع 1.5میلیون موتورسیکلت فعال در شهر تهران تنها 107 دستگاه موتورسیکلت برای انجام معاینه فنی به مرکز معاینه فنی مراجعه کرده است و این نشان می دهد تنها یک درصد از موتورسیکلت سواران به معاینه فنی و نقش آن در کاهش آلایندگی هوا معتقد هستند.


وی تصریح کرد: یکی از راه های جلوگیری از بروز آلایندگی و کاهش تصادفات ترویج فرهنگ استفاده از موتورسیکلت برقی است که البته تحقق این امر در گرو در نظر گرفتن تسهیلات مناسب و همچنین اتخاذ سیاست های مناسب در این زمینه است.


 آذروشبا اشاره به اینکه تولید موتور سیکلت در ایران متاسفانه بدون هیچ استانداردی صورت می گیرد، گفت: تولید موتورسیکلت نیز باید مانند خودرو دارای استانداردهای اجباری شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *