صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

باید به خشنودی مصرف کنندگان اهمیت دهیم

۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۰:۰۱
کد خبر: ۸۳۳۵۲
دسته بندی‌: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
خبرگزاری میزان - رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: برای رونق صنعت مجبوریم مانند کشورهای پیشرفته از مرحله رعایت حقوق مصرف کنندگان که اجباری و الزامی است، عبور کنیم و به خشنودی مصرف کنندگان اهمیت دهیم.
به گزارش ، سید محمود نوابی پس از برگزاری نمایشگاه لوازم خانگی از فعالان اقتصادی این حوزه خواست که در دوران پساتحریم، با تلاش بیش از پیش رویکرد صادراتی را سرلوحه اهداف خود قرار داده، تا در آینده ای نزدیک بتوانند خود را به شرکای تجاری مهمی برای کشورهای پیشرو در این عرصه تبدیل کند.

وی با تاکید بر بهبود استانداردها و جلب  اعتماد مردم  به کالای ایرانی ادامه داد: کشور ما یک جامعه اسلامی است و تولیدکنندگان موظفند با تولید محصولات باکیفیت  نشانگر میزان پیشرفت و رشد این جامعه اسلامی باشند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت لازمه کیفی سازی تولیدات را داشتن شاخص و استانداردهای بین المللی  بیان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه کالاهای لوازم خانگی یک کالای مدت دار است، کیفیت این محصولات باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و بر اساس شاخص ها و معیارهای بین المللی تولیدات ارزیابی تا اهداف مورد نظر محقق شود.

نوابی تاکید کرد: در حال حاضر آنچه که در کشور به عنوان شاخص و استاندارد در تولید این محصولات وجود دارد،به صورت نسبی است و سعی داریم با بهبود و بازنگری در این شاخص ها، نقایص و ایرادات آن را رفع کنیم.

وی ادامه داد: هرچه سطح شاخص های استاندارد بالاتر باشد به سمت کیفی تر شدن تولیدات نزدیک تر شده و نباید در تولیدات، جزیره ای عمل کنیم بلکه باید در کنار هم با تعامل و همفکری بتوانیم به شرایط مطلوب استانداردهای بین المللی دست یابیم.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برای جلب رضایت مشتری باید بین تولید کنندگان رقابت وجود داشته باشد، توضیح داد: ما نیز برای رونق صنعت مجبوریم مانند کشورهای پیشرفته از مرحله رعایت حقوق مصرف کنندگان که اجباری و الزامی است، عبور کنیم و به خشنودی مصرف کنندگان اهمیت بدهیم.

نوابی همچنین با تاکید بر وجود خدمات قبل، حین و پس از فروش افزود: خدمات قبل از فروش همان‌قدر مهم است که خدمات پس از فروش اهمیت دارد و نباید خدمات تنها منحصر به بعد از فروش شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: رعایت حقوق مصرف کنندگان، مستلزم تلاش برای کاهش قیمت تمام شده و رعایت استانداردهای کیفی و ارائه مجموعه خدمات موثر از سوی تولیدکنندگان مانند خدمات پیش، حین و پس از فروش، آموزش نحوه مصرف، ارائه اطلاعات مناسب و فراگیر و  دیگر پشتیبانی ها است.

وی ادامه داد: مردم ما مردمی فهیمی هستند بنابراین تولیدکنندگان سعی کنند تا با ارتقاء بهره وری، و افزایش کیفیت و ارائه خدمات مناسب، محصولی کیفی و اثر بخش را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

نوابی با تاکید بر استفاده از امکانات و ظرفیت های موجود، اظهار داشت: تنها راه رقابت با دنیا در حوزه لوازم خانگی افزایش بهره وری و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود و عرضه کالا و خدمات با قیمتی پایین تر و با کیفیتی بالاتر از نمونه مشابه خارجی است.

وی ارائه خدمات مناسب و باکیفیت فروش را در کسب اعتماد مردم ضروری دانست و تصریح کرد: رعایت استانداردهای لازم در تأمین ایمنی و سلامت جان مردم و ارایه‏ لوازم بهتر با نرخ مناسب و کارایی مطلوبتر از سوی صاحبان صنایع کشور، مهمترین عامل در ترغیب مردم به خرید و استفاده از اقلام داخلی به جای نمونه های خارجی خواهد بود.

وی افزود: رسانه‌ها به‌خصوص صدا و سیما مکلفند با استفاده از ظرفیت خود فضای مناسبی را برای کسب و کار و تولیدات ملی در عرصه‌ تولیدات داخلی و ترغیب مردم به استفاده از آن فراهم کند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *