صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

بیشتر فرهنگیان از حجم کتب درسی ناراضی هستند

۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶:۴۳
کد خبر: ۸۱۰۲۵
دسته بندی‌: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان- وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیشتر فرهنگیان از حجم کتب درسی ناراضی هستند، گفت: محتوای درسی متناسب با يادگيری دانش‌آموزان نيست.

به گزارش خبرنگار اجتماعی میزان، علی‌اصغر فانی در همايش تجليل از مؤلفان و دست اندركاران توليد مواد آموزشی پايه‌های تحصيلی پنجم و نهم با بيان تسليت به مناسبت حادثه منا گفت: با توجه به ديدارهايی كه با معلمان فرهنگی داشتم، بیشتر معلمان از حجم كتب درسی گله‌مند هستند.

وي با بيان اينكه حجم كتب درسی در يادگيری دانش آموزان تأثيرپذير است، تصريح كرد: كتب درسی حجم بسياری دارد و براي يادگيری دانش آموزان مشكل ايجاد كرده است.

وزير آموزش و پرورش در ادامه افزود: محتوای درسی متناسب با يادگيری دانش آموزان نيست.

فانی در مورد تغییرات سریع کتاب‌ها برای خانواده‌ها و اینکه مردم کجا می‌توانند مصداق عینی ضرورت این تغییرات را ببینند، گفت: به هر حال کتاب‌های درسی باید با آخرین تحولات علوم در دنیا و تحولات اجتماعی سازگار باشد و اگر کتابی بخواهد سازگار نباشد محصولات آن دانش‌آموزانی خواهند بود که نمی‌توانند ارتباط بهتری برقرار کنند.

وی یادآور شد: به طور آزمایشی در بعضی مناطق و بعضی مدارس، کلاس‌های توجیهی برای اولیا خواهیم داشت به خصوص در دوره ابتدایی که خانواده‌ها حساس‌ترند و مایلند با روش‌های تدریس آشنا شوند و امیدواریم بتوانیم به تدریج این کار را فراگیر کنیم و بین مدرسه، پدران و مادران در رابطه با روش‌های تدریس کتاب‌ها ارتباط بیشتری برقرار کنیم.

فانی الگوی برنامه درسی را یک فرآیند ماتریسی عنوان کرد و افزود: برنامه درسی باید با یک الگوی ماتریس که دارای 5 سطر و 4 ستون است تنظیم شود. این 5 سطر شامل تعقل، اخلاق، علم، عمل و ایمان است و 4 ستون این ماتریس شامل ارتباط دانش آموز با خود، خدا، خالق و خلقت است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش، باید با استفاده از این الگو یک برنامه عملیاتی تهیه گردد تا به بررسی و ارزیابی کتب و محتواهای آموزشی بپردازیم. به نظر می­رسد که هنوز این خلا در سازمان وجود داشته باشد و توصیه من به رئیس و کارشناسان این سازمان عملیاتی کردن این الگوی ماتریسی جهت ارزیابی محصولات تولیدی است.

فانی در ادامه بیان کرد: همزمان که که کتاب‌های درسی از لحاظ علمی شامل آخرین دستاوردها هستند باید از نظرات معلمانی که در مدارس به تدریس می­‌پردازند نیز استفاده شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *