صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سوخوهای روسی می‌توانند جایگزین خوبی برای توپولوف‌ها باشند

۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳:۰۴
کد خبر: ۸۰۶۳۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، انرژی
خبرگزاری میزان - کارشناس هواپیمایی با تاکید بر کیفیت بسیار بالای هواپیماهای مسافربری سوخو که به تازگی در نمایشگاه بین المللی ماکس-2015 مسکو به نمایش درآمدند گفت: ویژگی این هواپیماها قیمت ارزان و کیفیت بسیار بالای آنها است.
علی رضا بحیرایی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی میزان با اشاره به موضوع خرید هواپیماهای مسافربری سوخو از روسیه اظهار کرد: برنامه ساخت این هواپیماها از سال 2001 در شرکت سوخوی روسیه آغاز شد و نتیجه همکاری این شرکت با هواپیمایی بویینگ آمریکا است.

این کارشناس هواپیمایی افزود: هواپیماهای مورد نظر در کلاس هواپیماهای 100 نفره ساخته شده و شاید بتوان آن را نوعی بسیار پیشرفته و مدرن هواپیمای تپولوف 204 روسی دانست که تا به امروز با موفقیت استانداردهای اتحادیه اروپا و آمریکا را دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه تپولوف های 204 روسی نیز که قبل از سوخو به بازار عرضه شد، هواپیماهای ایمن و قابل قبولی بودند، گفت: 10 سال پیش قراداد خرید 4 فروند از این هواپیماها میان ایران و روسیه امضا شد ولی با آغاز تحریم ها تحویل این هواپیماها که بارها در خطوط پروازی مختلف ایران به پرواز درآمده و آزمایش شده تا به امروز به تاخیر افتاده است.

این کارشناس رسمی دادگستری در صنعت هوایی تصریح کرد: هواپیماهای مسافربری سوخو نیز مانند توپولوف های 204 با دو نوع موتور روسی و غربی تولید شده و به خریداران عرضه می شود و بر اساس آخرین آمار در حدود چندین فروند از این هواپیماها در خطوط هوایی آمریکا در حال پروازند.

وی با بیان اینکه قیمت ارزان سوخو ویژگی و امتیاز آن در این کلاس خاص است، اظهار داشت: اختلاف 30 تا 50 میلیون دلاری این هواپیما با مدلهای ایرباس و بویینگ برگ برنده سوخوهای روسی در بازار کنونی است و بسیاری از شرکت ها با مبلغ 38 میلیون دلار به راحتی می توانند این هواپیما بسیار مدرن را خریداری کنند.

بحیرایی ادامه داد: در رابطه با کیفیت و ایمنی سوخوهای روسی نیز باید گفت این هواپیما با مشارکت بویینگ ساخته شده و به سفارش خریداران با موتور رولز رویس عرضه می شود و تا به امروز تمامی استانداردهای اتحادیه اروپا و آمریکا را دریافت کرده است.

این کارشناس رسمی دادگستری در صنعت هوایی با بیان اینکه اینکه بعد از تحریم ها شرکت های هواپیمایی کشور چه نوع هواپیمایی را باید خریداری کرده و به کشور وارد کنند، تصریح کرد: خرید هواپیما موضوع بسیار تخصیص و حرفه ای است و باید تیمی از کارشناسان با توجه به متغییرهای مختلف اعم از قیمت، ویژگی های آب و هوایی و شرایط تعمیر و نگهداری و بسیاری از متغییرهای دیگر به خرید هواپیما اقدام کنند.

 وی تصریح کرد: از جمله موضوعات مهم در خرید هواپیما شاخصه تعمیر و نگهداری آن است برای نمونه هواپیماهای ایرباس در سادگی تعمیر نگهداری معروف هستند، زیرا تمامی قطعات موتور این هواپیما به انواع دیگر در کلاس های مختلف آن می خورد و این ویژگی بحث تعمیر و نگهداری این هواپیما را بسیار تسهیل می کند.

بحیرایی با تاکید بر این موضوع که باید بهترین هواپیماها برای خطوط پروازی خریداری شود، گفت: در شرایط کنونی و با لغو شدن تحریم ها به راحتی می توان بهترین هواپیماها را از بازار جهانی خریداری کرد و این که میان سوخوی روسی و بویینگ و یا ایرباس کدام بهتر است موضوعی است که کارشناسان و متخصصان باید در رابطه با آن تصمیم گیری کنند.

100 سوخو در راه ایران
همزمان با اعلام رسیدن ارزش قراردادهای خرید و لیزینگ هواپیمای مسافری مدرن سوپرجت -100 ساخت مشترک روسیه و غرب در نمایشگاه بین المللی ماکس-2015 مسکو به بیش از دو میلیارد دلار، مدیر سوخو از برنامه این شرکت برای فروش 100 فروند از این هواپیما به ایران خبر داد.

سوخوی سوپر جت 100، نخستین هواپیمای صد نفره دنیاست که به صورت «FLY-BY-WIRE» هدایت می شود که هیچ تفاوتی با هواپیماهای مدرن «ایر باس» ندارد و سطوح فرامین هواپیما توسط فرمان های الکترونیکی هدایت می شوند و در نتیجه با کمترین میزان فشار بر خلبان بیشترین میزان دقت را دارد.

این هواپیما محصول همکاری مجموعه ای از صنایع هواپیمایی غرب و شرق است و تمامی سازندگان قطعات اصلی آن مثل موتور، قسمت های های فرود، سامانه های الکترونیکی و دیگر قطعات توسط کمپانی های معروف آمریکایی و اروپایی مانند Goodrich, Sutton و.. هستند.

بر اساس مشخصات اعلام شده، این هواپیما هیچ تفاوتی با دیگر هواپیماهای ساخته شده در غرب ندارد و با توجه به تعداد صندلی ها، قدرت موتور و همچنین فرکانس های مختلف می تواند در تمام فرودگاه های ایران با وضعیت جغرافیایی متفاوت تا سقف 6 پرواز در روز فعالیت کند.





نظرات بینندگان
علی
|
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
من که دیگه سوار هواپیمای روسی نمیشم
بهرام
|
|
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
از منابع دیگر هم اگر تحقیق کنی میتوان فهمید که واقعاً با کیفیت و ایمن هستند فقط باید به شرط اینکه روسها اول باید اس سیصد های ارتقاء یافته را تحویل دهند ،ما از آنها این هواپبماها را بخریم بعد هم دانشجویان و نخبگان ایرانی در زمان ساخت این صد فروند هواپیما مشارکت عملی داشته باشند
سعيد
|
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
اين توضيخات براي آمادگی افكار مردم جهت بازگشت هواپيماهاي روسي به كشوره؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *