نظارت بر فعالیت ۱۰ هزار و ۵۸۵ آموزشگاه در نخستین روز بازگشایی مدارس
سرپرست ادارهکل ارزیابی و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: ناظران حوزههای ستادی در نخستین روز از بازگشایی مدارس، از ۱۰ هزار و ۵۸۵ واحد آموزشی بازدید و بر روند آغاز آموزشهای حضوری در مدارس نظارت کردند.
-سید مجتبی هاشمی با اشاره به آغاز اجرای طرح نظارت و ارزیابی از روند آموزشهای حضوری، اظهار کرد: در نخستین روز از بازگشایی مدارس، ناظران حوزههای ستادی و همچنین استانی و شهرستانی از ۱۰هزار و ۵۸۵ واحد آموزشی بازدید و بر روند آغاز آموزشهای حضوری در مدارس نظارت کردند.
وی با اشاره به اهمیت بازگشت مدارس به آموزشهای حضوری که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا انجام شد، تصریح کرد: بر اساس تاکید وزیر آموزش و پرورش، بر اجرای مطلوب فرآیند بازگشایی مدارس، پس از هماهنگیهای لازم در سطوح مختلف ستاد، استان و مناطق و شهرستانها، که با برگزاری جلسات تخصصی و تهیه شاخصهای ارزیابی مدارس صورت گرفت؛ طرح نظارت و ارزیابی بر فعالیتهای مدارس از چهاردهم فروردین آغاز شد.
هاشمی با تقدیر از تعامل ارزنده و فضای همدلی و همکاری ایجاد شده بین اولیای دانش آموزان و مدارس و همچنین درک ضرورتهای تربیتی و آموزشی از سوی خانوادهها و با تقدیر از تلاشهای کادر اجرایی مدارس و معلمان در ایام تعطیلی در راستای آماده سازی مدارس جهت حضور دانش آموزان، خاطرنشان کرد: شاخصهای نظارت بر فعالیتهای حضوری آموزشی و پرورشی ایمن در مدرسه، در قالب ۲۳عنوان تهیه و با همکاری معاونتهای ذیربط و مشارکت ناظرین؛ کشوری، استانی و منطقهای آغاز شده است.
سرپرست اداره کل ارزیابی و پاسخگویی به شکایات ادامه داد: در نخستین روز اجرای طرح، تعداد ۱۰۵۸۵ بازدید انجام و در سامانه نظارت و بازرسی وزارت آموزش و پرورش ثبت شد لذا اطلاعات حاصل از تحلیل نتایج جهت شناسایی نقاط قوت و نقاط ضعف و شناسایی مسائل و مشکلات احتمالی برای ایجاد راهبردهای جدید در اختیار مراجع ذیربط قرار خواهد گرفت.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان گفت: در راستای کیفیت بخشی به اجرای طرح، عملیات نظارت و بازرسی تخصصی در سطح مدارس همچنان با مشارکت همه ارکان موثر به صورت مستمر ادامه پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به اهمیت بازگشت مدارس به آموزشهای حضوری که بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا انجام شد، تصریح کرد: بر اساس تاکید وزیر آموزش و پرورش، بر اجرای مطلوب فرآیند بازگشایی مدارس، پس از هماهنگیهای لازم در سطوح مختلف ستاد، استان و مناطق و شهرستانها، که با برگزاری جلسات تخصصی و تهیه شاخصهای ارزیابی مدارس صورت گرفت؛ طرح نظارت و ارزیابی بر فعالیتهای مدارس از چهاردهم فروردین آغاز شد.
هاشمی با تقدیر از تعامل ارزنده و فضای همدلی و همکاری ایجاد شده بین اولیای دانش آموزان و مدارس و همچنین درک ضرورتهای تربیتی و آموزشی از سوی خانوادهها و با تقدیر از تلاشهای کادر اجرایی مدارس و معلمان در ایام تعطیلی در راستای آماده سازی مدارس جهت حضور دانش آموزان، خاطرنشان کرد: شاخصهای نظارت بر فعالیتهای حضوری آموزشی و پرورشی ایمن در مدرسه، در قالب ۲۳عنوان تهیه و با همکاری معاونتهای ذیربط و مشارکت ناظرین؛ کشوری، استانی و منطقهای آغاز شده است.
سرپرست اداره کل ارزیابی و پاسخگویی به شکایات ادامه داد: در نخستین روز اجرای طرح، تعداد ۱۰۵۸۵ بازدید انجام و در سامانه نظارت و بازرسی وزارت آموزش و پرورش ثبت شد لذا اطلاعات حاصل از تحلیل نتایج جهت شناسایی نقاط قوت و نقاط ضعف و شناسایی مسائل و مشکلات احتمالی برای ایجاد راهبردهای جدید در اختیار مراجع ذیربط قرار خواهد گرفت.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان گفت: در راستای کیفیت بخشی به اجرای طرح، عملیات نظارت و بازرسی تخصصی در سطح مدارس همچنان با مشارکت همه ارکان موثر به صورت مستمر ادامه پیدا خواهد کرد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *