صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سفر بلینکن به منطقه با محوریت ایران و اوکراین

۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵:۰۹
کد خبر: ۸۰۴۹۴۵
وزیر خارجه آمریکا از امروز برای بحث در مورد موضوعات مختلف، از جمله توافق هسته‌ای و وضعیت اوکراین به منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا سفر خواهد کرد.

- آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، روز شنبه یک سفر پنج روزه به خاورمیانه و شمال آفریقا، با توقف در اراضی اشغالی، کرانه باختری، مراکش و الجزایر، برای بحث در مورد موضوعات مختلف، از جمله توافق هسته‌ای و وضعیت اوکراین را آغاز می‌کند.

به گزارش «اسپوتنیک»، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت که هدف از سفر بلینکن از ۲۶ تا ۳۰ مارس (ششم تا ۱۰ فروردین)، مشورت با شرکا در مورد طیف وسیعی از اولویت‌های منطقه‌ای و جهانی، از جمله عملیات ویژه روسیه در اوکراین، موضوع ایران و روابط رژیم صهیونیستی و فلسطین است.

سفر وزیر خارجه آمریکا از روز شنبه با حضور در اراضی اشغالی برای دیدار با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی از جمله نفتالی بنت، نخست وزیر این رژیم، یایر لاپید، وزیر خارجه، بنی گانتز، وزیر جنگ و اسحاق هرتزوگ، رئیس کابینه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی آغاز خواهد شد.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در این رابطه گفت که انتظار می‌رود بلینکن درباره نقش رژیم صهیونیستی به عنوان میانجی بین روسیه و اوکراین صحبت کند.

رژیم صهیونیستی همچنین میزبان نشستی با حضور بلینکن و وزرای خارجه امارات، مراکش و بحرین خواهد بود. به گفته وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، این نشست در روز‌های یکشنبه و دوشنبه برگزار خواهد شد. به گفته مقامات، علاوه بر این، بلینکن و سه وزیر خارجه قرار است یک سری دیدار‌های دیپلماتیک برگزار کنند.

مراکش ایستگاه بعدی سفر بلینکن خواهد بود که در آن وی با ناصر بوریتا، وزیر خارجه و سایر مقامات ارشد دولتی دیدار خواهد کرد.

بلینکن در نهایت به الجزایر سفر خواهد کرد تا با عبدالمجید تبون، رئیس جمهور الجزایر و رامتان لامامرا، وزیر خارجه این کشور برای گفتگو در مورد امنیت و ثبات منطقه دیدار کند.

اوایل ماه جاری، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که سران عربستان و امارات به درخواست‌های کاخ سفید برای بحث در مورد تلاش‌ها برای افزایش تولید نفت در بحبوحه تلاش‌های غرب برای منزوی کردن روسیه به دلیل عملیات نظامی ویژه‌اش در اوکراین، بی‌اعتنایی کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *