صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رایزنی پوتین و مکرون/ کرملین: عملیات نظامی روسیه طبق برنامه پیش می رود

۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱:۲۶
کد خبر: ۸۰۴۶۱۷
تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین در میانه درگیری‌های نظامی ادامه دارد.

عملیات نظامی روسیه علیه اوکراین وارد بیست و هشتمین روز خود شده و به موازات درگیری ها، تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به این بحران ادامه دارد.

به گزارش «الجزیره، ریانووستی و روسیا الیوم»، برخی از مهم‌ترین رویداد‌های مربوط به اوکراین به شرح زیر هستند:

رایزنی تلفنی پوتین و مکرون

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه با «امانوئل مکرون»، همتای فرانسوی خود طی یک تماس تلفنی درباره تحولات اوکراین رایزنی کرد.

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی این تماس تلفنی تبادل نظر جامعی در مورد وضعیت اوکراین، از جمله روند مذاکرات جاری بین نمایندگان روسیه و اوکراین صورت گرفت.

کرملین: عملیات نظامی روسیه طبق برنامه پیش می‌رود

«دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین می‌گوید که عملیات نظامی ویژه در اوکراین به وضوح مطابق با برنامه‌ها و وظایف از پیش تعیین شده پیش می‌رود.

«پسکوف» گفت «اشغال اوکراین یکی از اهداف عملیات نظامی ویژه روسیه نیست و هدف اصلی عملیات ارتش روسیه در ماریوپول پاکسازی این شهر از یگان‌های افراطی اوکراینی است.»

نبنزیا: از دست رفتن جایگاه روسیه در شورای امنیت ممکن نیست

«واسیلی نبنزیا»، نماینده روسیه در سازمان ملل در پاسخ به این سوال که آیا جایگاه روسیه به عنوان عضو دائم شورای امنیت به چالش کشیده می‌شود، گفت «خیر، این امر بر اساس منشور سازمان ملل غیرممکن است.»

واشنگتن: از قطعنامه پیشنهادی روسیه حمایت نمی‌کنیم

«لیندا توماس گرینفیلد»، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که واشنگتن از پیش نویس قطعنامه روسیه درباره وضعیت بشردوستانه در اوکراین حمایت نخواهد کرد.

«گرینفیلد» گفت «از پروژه بشردوستانه روسیه در اوکراین حمایت نخواهیم کرد. مواضع متفاوت در شورای امنیت سازمان ملل مانع حل و فصل بحران اوکراین می‌شود.»

رایزنی بلینکن و وزیر خارجه لهستان و رئیس ناتو

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا گفت «با وزیر امور خارجه لهستان درباره حمایت از اوکراین و کمک‌های بشردوستانه به کسانی که از جنگ فرار می‌کنند، صحبت کردم.»

وی افزود «گفتگو‌های مهمی با دبیرکل ناتو در مورد تقویت توانایی‌های این ائتلاف برای بازدارندگی و دفاع داشتم. سران ناتو در نشست خود بر حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و تعهد به دفاع جمعی تاکید خواهند کرد.»

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *