صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گسترش حملات روسیه در اوکراین

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵:۱۳
کد خبر: ۸۰۲۹۱۷
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اشاره به گسترش حملات روسیه در اوکراین، تاکید کرد:موشک‌های روسیه که یک پایگاه نظامی اوکراینی را در نزدیکی مرز لهستان هدف قرار دادند، این موضوع را تایید می‌کند.

-جان کربی در گفت و گویی با شبکه‌ای بی سی نیوز آمریکا با بیان اینکه موشک‌های روسیه که یک پایگاه نظامی اوکراینی را در نزدیکی مرز لهستان هدف قرار دادند، گفت: این موضوع نشان دهنده گسترش اهداف در اوکراین از سوی نیرو‌های روسی است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این راستا افزود: این سومین مرکز نظامی یا فرودگاهی است که روس‌ها در چند روز گذشته در غرب اوکراین به آن حمله کردند.

وی با بیان اینکه واضح است، حداقل از نظر حملات هوایی، آن‌ها در حال گسترش اهداف خود هستند، ادامه داد: حمله به یکی از ما به مثابه حمله علیه همه ما درنظر گرفته می‌شود.

کربی گفت: به همین دلیل ما درحال جابجایی نیروها، توانایی‌ها و تجهیزات در جناح شرقی ناتو هستیم تا اگر لازم باشد از هر وجب قلمرو ناتو دفع کنیم.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اشاره به احتمال حمله شیمیایی در اوکراین گفت: ما در حال حاضر نشانه‌ای از حمله قریب الوقوع شیمیایی یا بیولوژیکی در اوکراین نمی‌بینیم، اما از نزدیک درحال پیگیری هستیم و ارائه کمک به اوکراین ادامه خواهد یافت.

کربی تاکید کرد: ما به ارائه تجهیزاتی که اوکراینی‌ها به آن‌ها نیاز دارند و از آن‌ها به خوبی استفاده می‌کنند، ادامه خواهیم داد. می‌دانیم این کمک‌ها موثر هستند و اوکراینی‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند واوکراینی‌ها جهان را تحت تاثیر قرار داده اند.

وی گفت: آن‌ها بدون شک روس‌ها را تحت تاثیر قرار داده اند. نیرو‌های روسیه به دلیل عدم پیشروی خود در نتیجه مقاومت اوکراینی‌ها به صورت فزاینده‌ای سرخورده و ناامید شده اند.


برچسب ها: آمریکا روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *