رتبه بندی بخش کوچکی از تلاش برای ارتقای جایگاه معلمان است
یک کارشناس آموزش و پرورش گفت:باید به معلم شان و جایگاه تاثیر گذار آن اهمیت داد یک بخش کوچکش شاید بتواند وجود همین قانون رتبهبندی باشد و وقتی به شکل قانونی اجرا و عملیاتی شود میتوان اطمینان بیشتری به آن پیدا کرد.
خلیل جواد یار در گفتوگو با میزان در پاسخ به این سوال که رتبه بندی معلمان چه میزان میتواند در جهت ارتقای جایگاه معلمان اثر گذار باشد ،گفت: یکی از هدف گذاریهای رتبهبندی معلمان بحث ارتقای جایگاه اجتماعی و شغلی آنها است، که باید این به عنوان هدف قرار بگیرد.
وی ادامه داد: ریشه شروع بحث رتبهبندی در کشورمان در ۴-۵ سال اخیر است و دو راهکار بارز که مستقیما به رتبهبندی معلمان در ابعاد مختلف از جمله صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفهای و شئون مختلف متصل است ابعاد اعتقادی و اخلاقی است.
این کارشناس آموزش و پرورش گفت:اگر رتبهبندی به طریق درست و همراه با ساز و کار مطلوب آن مدون شود و به اجرا در بیاید بسیار خوب است، اما باید گفت که برخی مطالبات معلمان در آن نادیده گرفته شده است و چه بسا در بعضی ساز و کارها هم ایراد داشته باشد،اما باید گفت باز هم میتوان به آن امیدوار بود.
جواد یار با اشاره به شان تاثیر گذار معلمان در جامعه گفت:باید به معلم شان و جایگاه تاثیر گذار آن اهمیت داد یک بخش کوچکش شاید بتواند وجود همین قانون رتبهبندی باشد و وقتی به شکل قانونی اجرا و عملیاتی شود میتوان اطمینان بیشتری به آن پیدا کرد.
وی با اشاره به اینکه موضوع رتبه بندی معلمان از دل سند تحول بنیادین خارج شده است گفت: خیلی خرسندیم از این اتفاق امایکی از خردهگیریهایی که معلمان به این قانون دارند این است که چرا این موضوع طولانی شده است، تأخیرهایی که رخ داده است نوعی دلزدگی ایجاد میکند.
وی ادامه داد: ما میگوییم علیرغم اینکه مشکلات اقتصادی وجود دارد آیا این صنف معلمان حقشان این هست یا نه؟ اگر هست باید ادا بشود به هر حال مطالبه گری ها در همه اصناف وجود دارد ،در مورد معلمان متأسفانه برخوردها یک مقدار متفاوتتر است و دلخوری معلمان هم همین است، گاهی اوقات باید به تصویب بعضی از مسائل این چنینی و اجرای آن سرعت بخشید چرا که زمانی که این قشر دلگرم بشوند می توانیم نتایج آن را به شکل ملموس ببینیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *