صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

سند تحول خیمه گاه آموزش و پرورش است

۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳:۰۲
کد خبر: ۸۰۲۷۵۳
یک کارشناس و محقق آموزش و پرورش گفت:سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از مصوبات بارز و بسزایی است که به تعبیر من به عنوان خیمه‌گاه اصلی آموزش و پرورش است که همه باید به دور  آن گرد هم بیایند و نسبت به آموزش و پرورش کشور اهمیت قائل باشند.
خلیل جوادیار در گفت‌وگو با میزان در مورد مهم ترین اقدامات شورای عالی آموزش و پرورش در طی صد سال فعالیت گفت: شورای عالی آموزش و پرورش است مطمئنا در این یکصد سال قدم‌ها و اقدامات بسیار شگرف و بسزایی داشته است شاید این اقدامات در سال های اخیر بیشتر نمود پیدا کرده باشد.
 
وی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش یکی از مصوبات بارز و بسزایی است که به تعبیر من به عنوان خیمه‌گاه اصلی آموزش و پرورش است که همه باید به دور  آن گرد هم آیندو نسبت به آموزش و پرورش پرورش حساسیت و اهمیت قائل باشند.

این کارشناس آموزش و پرورش گفت:، اما خب در دل خود این سند تحول که ابعاد متعددی دارد بحث دانش آموزان، معلمان ساختار‌ها، حتی بحث بازنشستگان عزیز به انحای مختلف مورد توجه قرار گرفته که خب برای کارسازی این سند لازم بود یک سری چرخ‌دنده‌هایی در سیستم طراحی شود.

وی گفت:این سند تدوین ۶ زیر نظام را در ذیل خود تأکید کرده که در این سه چهار سال اخیر آن ۶ زیر نظام هم به عنوان چرخ دنده پیش برنده سند مورد تصویب شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته که لازم است به آن‌ها توجه بشود.

 وی ادامه داد: بارزترین این نظام‌ها شاید زیرنظام برنامه راهبری و مدیریت باشد و پس از آن شاید زیرنظام تربیت معلم و تأمین منابع انسانی ،اگرچه همه ۶ زیرنظام مهم هستند به جهت اینکه این‌ها حلقه‌هایی وصلی هستند که می‌توانند به صورت چرخ دنده سند تحول را به پیش ببرند و خب شاید بتوانیم به سایر مصوبات هم  با وجود آن ها بپردازیم.

این کارشناس آموزش و پرورش گفت: در کنار این بحث‌ها یکی از آن کار‌هایی خاصی که در سال‌های اخیر رخ داده است  بازبینی آیین‌نامه اجرایی مدارس است که به عنوان قانون اداره مدرسه شاید تلقی شود.

جوادیار در مورد این آیین نامه گفت:این آیین نامه بهترین و کارآمدترین و دقیق‌ترین ابزاری است که ما میتوانیم برای  رتق و فتق کردن و به سامان رساندن امور ازآن استفاده کنیم که  آیین‌نامه اجرایی آن نیز  در تابستان  ۱۴۰۰  به تصویب رسید و برای اجرا آماده شد و انشالله  به مدت ۳ سال هم آزمایشی اجرا خواهد شد.  


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *