کسب وکارهای سنتی برچیده میشوند/ تغییرات دیر یا زود به همه مشاغل خواهد رسید
یک کارشناس حوزه کسبوکار، گفت: اگر رویکرد تغییر و تحول و پیشرفت در کسبوکارها نباشد همان اتفاقی که برای منقرضین در دورههای گذشته اتفاق افتاده برای کسبوکارهای سنتی نیز اتفاق خواهد افتاد و این کسبوکارها برچیده خواهند شد.
مهرداد انوری در گفتوگو با میزان، در خصوص تأثیر پیشرفت و توسعه کسبوکارهای اینترنتی بر کسبوکارهای سنتی و در مقدمه گفت: انقراض و رکود مشاغل از زمانهای گذشته و درهمهٔ ادوار و تا به امروز ادامه دارد، بهعنوانمثال در حال حاضر شاهد هستیم که کار رانندگان تاکسی و آژانسهای مسافربری از رونق افتاده است.
به گفتهٔ وی در شرایط فعلی و با توجه به پیشرفت علم و ورود فناوریهای نوین به بازار کسبوکار روزبهروز عرصه بر کسبوکارهای سنتی تنگتر میشود و قابل پیشبینی است که در آیندهای نه چندان دور تک فروشگاهها و سوپرمارکتها به فروشگاههای زنجیرهای تبدیل شوند.
این مدرس حوزه توسعه کسبوکار بابیان این موضوع که در دنیای کنونی الگوها و مدلها بهصورت مداوم در حال تغییر هستند و سرعت تغییرات نسبت به سالهای قبل بهشدت بالا رفته است، گفت: یعنی در ۱۰۰ یا ۲۰۰ سال پیش طول عمر سازمانها و کسبوکارها به ۷۰ سال میرسید درصورتیکه در حال حاضر طول عمر یک سازمان زیر ۵ سال است.
به گفتهٔ وی در شرایط فعلی و با توجه به پیشرفت علم و ورود فناوریهای نوین به بازار کسبوکار روزبهروز عرصه بر کسبوکارهای سنتی تنگتر میشود و قابل پیشبینی است که در آیندهای نه چندان دور تک فروشگاهها و سوپرمارکتها به فروشگاههای زنجیرهای تبدیل شوند.
این مدرس حوزه توسعه کسبوکار بابیان این موضوع که در دنیای کنونی الگوها و مدلها بهصورت مداوم در حال تغییر هستند و سرعت تغییرات نسبت به سالهای قبل بهشدت بالا رفته است، گفت: یعنی در ۱۰۰ یا ۲۰۰ سال پیش طول عمر سازمانها و کسبوکارها به ۷۰ سال میرسید درصورتیکه در حال حاضر طول عمر یک سازمان زیر ۵ سال است.
انوری با اشاره به اینکه سرعت رشد فضای مجازی و بسترهای اینترنت محور افزایشیافته و خریدوفروشهای مجازی در آینده نه چندان دور و نه به شکل امروزی بلکه با مدلهای خیلی پیشرفتهتر در فضای مجازی کار خواهند کرد، تأکید کرد: اگر رویکرد تغییر و تحول و پیشرفت در کسبوکارها نباشد همان اتفاقی که برای منقرضین در دورههای گذشته اتفاق افتاده برای کسبوکارهای سنتی نیز اتفاق خواهدافتادو این کسبوکارها برچیده خواهند شد.
وی اظهار تأسف کرد که هنوز بعضی از صاحبان کسبوکارهای سنتی در محل کسبوکار خود نشسته و منتظر هستند تا مشتری به آنها مراجعه کند که عملاّ این اتفاق روزبهروز سخت میشود و درنتیجه دارایی خود را از دست میدهند، افزود: صاحبان کسبوکارها باید بدانند که دنیا به چه سمتی حرکت میکند و مناسب با آن راهکارهایی را برای تغییر کسبوکار خودشان داشته باشند.
این کارشناس حوزه کسبوکار در پایان با اشاره به این موضوع که این تغییرات دیر یا زود به همه مشاغل خواهد رسید، اضافه کرد: متأسفانه تغییر و تحول ازآنچه که فکر میکنیم به کسبوکارها نزدیکتر است و صاحبان یک کسبوکار برای مواجهه با این تغییرات باید آگاهانه و هوشمندانه عمل کنند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *