امروز مدیران شهری در کف جامعه و میان مردم هستند
مدیرعامل شرکت شهروند گفت: امروز هرچقدر که فیلتر و حفاظ و دیوار درست کنیم باز هم اگر کسی بخواهد خواسته اش را به شهردار منتقل کند کافی است یک فریاد بزند تا توجه شهردار جلب بشود و فرصت طرح مطالبه به آن فرد داده شود.
داود قربانیان مدیرعامل شرکت شهروند درخصوص تاثیر بازدیدهای میدانی مسوولان مدیریت شهری بر آگاهی بخشی عمومی در زمینه انتظارات و مطالبات از شهرداری به میزان گفت: مدیرانی که بیشتر وقتشان را پشت میز میگذرانند از شرایط واقعی موجود در جامعه بی اطلاع هستند. متاسفانه یکی از آسیبهایی که ما بعد از پیروزی انقلاب داشتیم آن ترورهایی بود که در دهه اول انقلاب برای مسوولان نظام اتفاق افتاد و باعث شد تا ارتباطات مردمی تا حدودی ضعیف شد. اصلا قرار نبود مسولان و مدیران نظام چندان خدم و حشم و میز و دم و دستگاه داشته باشند. قرار بود مسوولان کف جامعه و میان مردم باشند.
وی ادامه داد: اما سوال اینجاست که این ارتباطات و این حضور مسوولان در میان مردم که امروز شاهد اتفاق افتادنش هستیم و مدیران عالی رتبه نظام، رئیس جمهور، معاونان یا وزیران با مردم دیدار میکنند چه حسنی دارد؟ حسن این دیدارهای مردمی این است که مردم میتوانند مستقیم با مسوولان صحبت کنند.
قربانیان افزود: امروز هرچقدر که فیلتر و حفاظ و دیوار درست کنیم باز هم اگر کسی بخواهد خواسته اش را به شهردار منتقل کند کافی است یک فریاد بزند تا توجه شهردار جلب بشود و فرصت طرح مطالبه به آن فرد داده شود.
مدیرعامل شرکت شهروند خاطرنشان کرد: ما این را بارها دیده ایم که افراد چقدر پشت در اتاق یک مدیر منتظر مانده اند تا بتوانند فرصت گفتگو با آن مدیر را پیدا بکنند. ولی در مدیریت شهری کنونی چنان وضعیتی وجود ندارد. مردم به راحتی در همین بازدیدهای میدانی میتوانند دغدغه هایشان را به گوش مسوولان برسانند. اگر این نوع دیدارهای مردمی نبود قابل تصور است که چه زمانی باید صرف میشد تا آن دسته از افرادی که مثلا میخواهند دغدغه هایشان را به گوش شهردار برسانند از هزارتوهای اداری و سازمانی عبور کنند و به نتیجه برسند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *