صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

حوادث- انتظامی و آسیب‌های اجتماعی

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

حسین نمازی: در انتخاب بازیگران فیلم «شادروان» ریسک کردم/امیدوارم کرونا اوج نگیرد

۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰:۰۱
کد خبر: ۸۰۰۶۱۹
کارگردان فیلم شادوران گفت: درباره انتخاب بازیگران فیلم سینمایی «شادروان» دوست داشتم یک کار متفاوتی انجام دهم که وقتی مخاطب آن را می‌بیند، مثلا بگوید من انتظار این نقش را از بهرنگ علوی نداشتم.

حسین نمازی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون چالش انتخاب بازیگران برای فیلم «شادوران» گفت: همیشه دوست دارم که از کلیشه دور باشم، حالا این کلیشه می‌تواند در انتخاب فیلمنامه، نوع کارگردانی یا شیوه انتخاب بازیگران باشد. درباره انتخاب بازیگران فیلم سینمایی «شادروان» هم دوست داشتم یک کار متفاوتی انجام دهم که وقتی مخاطب آن را می‌بیند، مثلا بگوید من انتظار این نقش را از بهرنگ علوی نداشتم.

وی در همین رابطه ادامه داد: این برای من جزو جذابیت‌های کارگردانی است. خیلی‌ها هنر کارگردانی را در دکوپاژ‌های پیچیده می‌دانند، در حالی که از نظر من، کار اصلی کارگردان، چینش بازیگران و بازیگردانی است. یعنی اینکه عملا بخش مهمی از کارگردانی در زمان پیش‌تولید انجام می‌شود. وقتی شما یک کاری را تماشا می‌کنید و بازیِ بازیگر مخاطب را جذب می‌کند، یعنی کارگردان کارش را درست انجام داده است. درباره سینا مهراد و بهرنگ علوی خیلی استرس داشتم که این انتخاب درست است یا خیر.

کارگردان فیلم شادوران در همین رابطه تصریح کرد: خیلی از افراد به من گفتند این کار را نکن بازیگران دیگری هم هستند که قبل‌تر نقش‌های مشابه را بازی کرده‌اند، اما من نپذیرفتم و ترجیح دادم این ریسک را بپذیرم و این کلیشه شکنی را انجام داده باشم و فکر می‌کنم جواب داد.

نمازی پیرامون انتخاب «گلاره عباسی» برای ایفای نقش یک مادر افغانستانی افزود: چون این شخصیت شناسنامه نداشت و اگر ایرانی بود طبیعتا شناسنامه هم داشت و درامی شکل نمی‌گرفت. ما یک مشاور لهجه افغانستانی داشتیم که دو ماه پیش از شروع فیلمبرداری آموزش لهجه کابلی را شروع کردند و در فیلم همه شخصیت‌ها به جز رحمت، با لهجه کابلی صحبت می‌کنند.

این کارگردان سینما درباره رواج ساخت آثار اجتماعی تلخ افزود: خودم هم یک مقدار از فیلم‌های تلخ زده شده‌ام، بار اولی که فیلمنامه «شادروان» را نوشتم، چنان نفس را در سینه حبس می‌کرد که خودم تپش قلب می‌گرفتم و یک‌جایی که دیدم همه فیلم‌ها تلخ است، به خودم گفتم دیگران این کار را انجام می‌دهند تو یک کار متفاوت انجام بده و البته این برای من یک ریسک به حساب می‌آمد.

وی درباره حضور فیلم سینمایی شادروان در اکران نوروزی اضافه کرد: امیدوارم که این فیلم مورد استقبال مردم واقع شود، من بیش‌تر از بابت سویه اومیکرون نگرانم که یک وقت کار به جایی کشیده نشود تا اکران فیلم‌ها تعطیل شود. در ایام نوروز مخاطبان می‌خواهند سرگرم شوند و همین موضوع می‌تواند یک نقطه امید برای ما باشد، ولی هیچ قطعیتی وجود ندارد.

نمازی در همین رابطه خاطرنشان کرد: اگر مخاطب عام را همان مخاطبان حاضر در جشنواره بدانم، فکر می‌کنم که از «شادروان» استقبال خوبی خواهد شد، اما مسئله اینجاست که واقعا نمی‌دانم سلیقه مردمی که در اکران عمومی فیلم‌ها را تماشا می‌کنند، چیست و تا چه اندازه سلیقه‌شان به مخاطبان حاضر در جشنواره نزدیک است. در حال حاضر عادت فیلم دیدن در سینما ثابت نیست. در شرایط فعلی نمی‌دانیم چه اتفاقی برا‌ی فیلم‌ها می‌افتد به طور مثال فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت، انتظار می‌رفت که فروش خیلی خوبی داشته باشد، اما همزمان با کرونا حیف شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *