صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

عدم واریز وجه در قبال دریافت سود سهام عدالت؛ شناسایی ۶ مجرم سایبری در این زمینه

۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶:۰۸
کد خبر: ۷۹۹۶۹۲
پلیس فتا نسبت به عدم واریز وجه در قبال دریافت سود سهام عدالت توسط هموطنان هشدار داد.
- سرهنگ رامین پاشایی گفت: بر اساس رصد‌های صورت گرفته در پلیس فتا و گزارش‌های دریافتی از سوی هموطنان مشخص شد این بار مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم مجرمانه در قالب استفاده از نام و اعتبار سامانه سهام عدالت و ارسال پیامک مبنی بر واریز مبالغ مختلف به حساب‌های مالی هموطنان مشروط به مراجعه لینک یا پیوند درج شده در پیامک پس از هک گوشی تلفن همراه فریب خوردگان و هدایت به صفحات جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان اقدام می‌کنند.

وی افزود: ترفند این مجرمان سایبری دقیقا شبیه ترفند ابلاغیه‌های قضائی سامانه ثنا بوده و با توجه به آگاهی هموطنان نسبت به کلاهبرداری با عنوان سامانه ثنا مجرمان سایبری در اقدامی جدید به قصد سوء استفاده از نام و اعتبار سامانه سهام عدالت مترصد کلاهبرداری از هموطنان هستند.

معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور ادامه داد: عموم مردم باید ضمن حفظ هوشیاری نسبت به شگرد این افراد کلاهبردار همواره این آگاهی را داشته باشند که تمامی ابلاغیات و اطلاع رسانی در خصوص بهره مندی از خدمات دولتی از طریق شماره تلفن‌های پوششی صورت خواهد گرفت و هیچ سازمان و نهاد دولتی از طریق شماره تلفن‌های شخصی با اپراتور‌های مختلف تلفن همراه برای برقراری ارتباط با کاربران خود اقدام نخواهد کرد.
وی ضمن تاکید بر اینکه با توجه به وجود آمار و اطلاعات دهک‌های مختلف جمعیتی در اختیار سازمان‌های مربوطه به جهت واریز سود سهام عدالت هیچ گونه نیازی به ثبت نام و یا درج اطلاعات در سایر سامانه‌ها نیست، از شناسایی ۶ نفر مجرم سایبری در این خصوص خبر داد و گفت: اقدام علیه سایر مرتکبان در جریان است و به هیچ عنوان شهروندان نباید فریب این ترفند مجرمان کلاهبرداران سایبری را بخورند.

سرهنگ پاشایی تاکید کرد: تمامی سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیر دولتی در هنگام اجرای طرح‌های کلی و یا هر گونه فعالیت عام المنفعه راه‌های دقیق دسترسی به خدمات تعیین شده را در ابتدا برای هموطنان از طریق رسانه ملی و سایر راه‌های ارتباطی تشریح کنند؛ چرا که یکی از دلایل اصلی فریب هموطنان ناشی از عدم آگاهی از نحوه کلاهبرداری از خدمات تعیین شده بوده و تمامی نهاد‌ها، دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان دولتی نیز باید سهم بسزایی در آگاهی بخشی به هموطنان ایفا کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *