سرمایه گذاری دو شرکت در زمینه تولید کولرگازی/ هزینه سربار کمتر و ارزآوری بیشتر با صادرات لوازم خانگی
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازمخانگی تهران گفت: در حال حاضر دو شرکت در زمینه تولید کولرگازی سرمایه گذاری خوبی را داشته اند که ۸۰ درصد تولید کولرگازی بر عهده یک شرکت معتبر قرار گرفته است.
اکبر پازوکی در گفتوگو با میزان، درخصوص توسعه تولید لوازم خانگی در سال ۱۴۰۱، گفت: برای توسعه تولید لوازم خانگی باید فضای رقابتی ایجاد شود، زیرا تولید لوازم خانگی به اندازه کافی وجود دارد.
وی افزود: در سال جدید چند شرکت معتبر یخچال فریزر ساید بای ساید تولید و به بازار عرضه میکنند که باعث میشود بازار یخچال فریزر ساید بای ساید که دچار کمبود شده بود متعادل شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازمخانگی تهران بیان کرد: تولید کولرگازی را در کشور نداشتیم، ولی در حال حاضر دو شرکت در زمینه تولید کولرگازی سرمایه گذاری خوبی را داشته اند که ۸۰ درصد تولید کولرگازی بر عهده یک شرکت معتبر قرار گرفته است. همچنین تمامی قطعات تولید کولرگازی در داخل کشور تولید میشود حتی در زمینه موتور کولرگازی نیز بومی سازی انجام شده تا در خط تولید شرکت مربوطه این تولید انجام شود.
پازوکی اظهار کرد: امیدواریم در تولید کولرگازی به مرحلهای برسیم که تامین داخلی را از هر نظر داشته باشم.
وی در ادامه گفت: برای افزایش قدرت خرید مردم باید قیمت تمام شده کالا توسط تمهیداتی که دولت در نظر میگیرد کاهش پیدا کند به طوری که حتی ارزان کردن مواد اولیه در قیمت لوازم خانگی تاثیرگذار است بنابراین دولت باید تمهیداتی را در نظر بگیرد تا هم قیمت تمام شده کالا کاهش پیدا کند و هم تولید کننده بتواند کالای تولیدی خود را به کشورهای دیگر صادر کند، زیرا صادرات لوازم خانگی به کشورهای دیگر هزینه سربار کمتر و ارزآوری بیشتری را به دنبال دارد.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازمخانگی تهران عنوان کرد: در حال حاضر تولید کننده لوازم خانگی فقط برای بقا تولید میکند و صادراتی صورت نمیگیرد بزرگترین مسئله در صادرات لوازم خانگی قیمت کالا است، زیرا زمانی که قیمت تمام شده کالا در منطقه زیاد باشد امکان رقابت با کالاهای اروپایی نیز فراهم نمیشود.
وی افزود: در سال جدید چند شرکت معتبر یخچال فریزر ساید بای ساید تولید و به بازار عرضه میکنند که باعث میشود بازار یخچال فریزر ساید بای ساید که دچار کمبود شده بود متعادل شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازمخانگی تهران بیان کرد: تولید کولرگازی را در کشور نداشتیم، ولی در حال حاضر دو شرکت در زمینه تولید کولرگازی سرمایه گذاری خوبی را داشته اند که ۸۰ درصد تولید کولرگازی بر عهده یک شرکت معتبر قرار گرفته است. همچنین تمامی قطعات تولید کولرگازی در داخل کشور تولید میشود حتی در زمینه موتور کولرگازی نیز بومی سازی انجام شده تا در خط تولید شرکت مربوطه این تولید انجام شود.
پازوکی اظهار کرد: امیدواریم در تولید کولرگازی به مرحلهای برسیم که تامین داخلی را از هر نظر داشته باشم.
وی در ادامه گفت: برای افزایش قدرت خرید مردم باید قیمت تمام شده کالا توسط تمهیداتی که دولت در نظر میگیرد کاهش پیدا کند به طوری که حتی ارزان کردن مواد اولیه در قیمت لوازم خانگی تاثیرگذار است بنابراین دولت باید تمهیداتی را در نظر بگیرد تا هم قیمت تمام شده کالا کاهش پیدا کند و هم تولید کننده بتواند کالای تولیدی خود را به کشورهای دیگر صادر کند، زیرا صادرات لوازم خانگی به کشورهای دیگر هزینه سربار کمتر و ارزآوری بیشتری را به دنبال دارد.
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازمخانگی تهران عنوان کرد: در حال حاضر تولید کننده لوازم خانگی فقط برای بقا تولید میکند و صادراتی صورت نمیگیرد بزرگترین مسئله در صادرات لوازم خانگی قیمت کالا است، زیرا زمانی که قیمت تمام شده کالا در منطقه زیاد باشد امکان رقابت با کالاهای اروپایی نیز فراهم نمیشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *