صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آموزش مجازی برای همه بد نبود؛ بسیاری از دانش آموزان با آموزش از راه دور پیشرفت کردند

۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷:۲۴
کد خبر: ۷۹۸۷۰۱
مطالعات جدید محققان نشان می‌دهد آموزش از راه دور در کنار معایب خود برای بسیاری از دانش‌آموزان دارای اضطراب اجتماعی، اختلال گفتاری و خجالتی یک روش مثبت بوده است.

- ایرنا نوشت: پیش از شیوع کرونا در کشورها برگزاری کلاس های آنلاین و در اصطلاح یادگیری از راه دور یک نظریه بود. با شروع کرونا و آموزش مجازی،‌ کادر آموزش، والدین و دانش‌آموزان وارد مرحله جدیدی شدند که در ابتدا بسیار چالش‌برانگیز بود.

مشکلات فنی و اینترنت، نبود تجهیزات الکترونیکی کافی و بازیگوشی دانش‌آموزان مشکلات زیادی را ایجاد کرد، بسیاری از والدین از آموزش مجازی بسیار شکایت داشتند و معتقد بودند بار مضاعفی را بر والدین تحمیل می کند. از طرفی کاهش فعالیت‌های اجتماعی و فیزیکی دانش‌ آموزان و خیره شدن آنان برای ساعت‌های طولانی  به صفحه نمایش نیز از دیگر معایب آموزش از راه دور قلمداد می‌شود.

در کنار تمام این معایب، آموزش مجازی برای بسیاری از دانش‌آموزان بسیار مثبت گزارش شد و والدین و معلمان شاهد موفقیت‌های دانش‌آموزانی بودند که در آموزش عادی چنان درخششی نداشتند.

کودکان دارای اضطراب اجتماعی، خجالتی، اختلال گفتاری و یادگیری از جمله این دانش‌آموزان بودند. از طرفی در اکثر مدارس دانش‌آموزان اصطلاحا قلدری وجود دارد که به بقیه زور می‌گویند و آن‌ها را مسخره و اذیت می‌کنند. این معضل بسیار جدی است و گاهی منجر به گوشه‌گیری و طردشدن دانش‌آموز می‌شود. رفتارهای تبعیض‌آمیز و نژادپرستانه از دیگر سوءرفتارهایی است که در آموزش از راه دور دیده نمی‌شود.

براساس نتایج مطالعه محققان کانادایی که در پایگاه خبری ساینس منتشر شده است، بسیاری از خانواده‌ها یادگیری از راه دور را راهکار مناسبی برای فرزند خود می‌دانند که باعث می‌شود دانش آموزان بدون حواس‌پرتی، تمرکز بیشتری روی مباحث درسی داشته باشد.   

آموزش مجازی در روزهای کرونایی تجربیات جدیدی را در اختیار متخصصان سیستم آموزشی قرار داده است و محققان در حال بررسی تاثیر آموزش از راه دور بر عملکرد دانش‌اموزان هستند و سوالی که مطرح می‌شود، این است که آیا پس از شیوع کرونا نیز می‌توان از این روش استفاده کرد یا ترکیب این روش با روش سنتی راهکار بهتری خواهد بود؟



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *